Direktlänk till inlägg 2 april 2012

Idag är jag en trött mamma

Av Lina - 2 april 2012 10:45

Mira har blivet förkyld igen. Eller ja, hon har väl varit lite småförkyld mer eller mindre nonstop mer eller mindre sedan födseln, men nu har den blivet värre. Hon nyser och det kommer ganska tjockt snor ut ur näsan typ var tredje nysning eller något. I natt innebar detta att det inte blev många timmars sömn för min del. Fredrik sover så hårt så tror inte han vaknade en enda gång. Jo en gång fram mot småtimmarna, men då gick jag upp med henne igen ändå, för att då var det ett par timmar sedan hon hade ätigt, så provade amma henne för att se om hon kunde somna om bättre efter det.



Jag ammade henne sista gången innan läggningsdags, vid 21:30. Hon var då ganska hungrig, och jag tror hon åt i närmare 40-45 min. Så länge har hon inte ammat på länge. *ler* När jag sedan la henne i sängen såg hon så där oförskämt pigg ut..    Men det gör hon ibland, och ligger ändå nöjt kvar i sin säng och somnar efter ett tag. Inte i natt. Från att jag la henne i sängen vid 22:20, fram till runt 00:00 tror jag att jag gick upp och fram till henne och satte i nappen och stoppade om henne minst en gång i halvtimmen. Till slut tröttnade jag och la henne i vår säng, då vid 00:00. En halvtimme senare när hon äntligen hade somnat kom Milo in och ville ligga i vår säng. Eftersom att Milo inte precis ligger stilla när han sover, vill jag helst inte ha han och Mira i vår säng samtidigt. Så då la Fredrik över henne i sin egen säng. Hon sov vidare trots att han lyfte över henne, men bara i en halvtimme. Efter en halvtimme var det samma visa igen; upp minst en gång i halvtimmen. *gäspar* Det var först efter 04:00 när jag ammat henne igen, som jag fick sova i mer än bara en halvtimme åt stöten. Efter att hon ätigt då vid 04:00, sov hon sedan till runt 05:50, då hon vaknade och ville äta igen. Åt i ca 15 min och somnade sedan om igen. Vid 07:00 vaknade hon igen, men då räckte det att stoppa i nappen sedan somnade hon om igen. Men då vaknade ju Milo också så klart, och ville sedan inte somna om. Suck. Jag lät dock han pyssla för sig själv i datorrummet ett tag och slumrade till igen och sov sedan till strax efter 08:00 då Milo kommer och säger att han bajjat. Happ. Bara att stiga upp då.   
Mira sov fortfarande så lät henne sova vidare och gick ner och bytte blöja och kläder på Milo, och fixade mig själv i ordning, gav hunden mat och släppte ut honom, och påbörjade vår frukost. Runt 08:40 vaknade Mira.




Hon brukar bara vara vaken i 1-2h efter att vi stiget upp på morgonen/förmiddagen, sedan är hon sovatrött igen. Så hon ligger nu i sin vagn och sover och Milo sitter här bredvid och tittar på Smurfarna.

Han är rätt rastlös till och från men jag känner mig inte alls som människa och är nog en väldigt tråkig mamma idag som inte orkar underhålla han.   En dag som denna önskar jag extra mycket att mina föräldrar kunde bo närmare, så jag kunnat lasta av Milo hos dem ett tag, men är också väldigt glad att jag har mina svärföräldrar bara runt 500 m (eller hur långt det nu är) härifrån, och att dem är så snälla och ställer upp när man ringer och ber om hjälp. Så i em. ska Milo få vara hos sin farmor o farfar i ett par timmar så att han får åtminstone lite stimulans idag, och så att jag får en chans att ligga i soffan o vila ostört medan Mira sover sin eftermiddagslur.    TACK Arne o Eva för hjälpen!

 
 
Mamma till 3 Prinsessor

Mamma till 3 Prinsessor

2 april 2012 21:03

Usch hoppas att lilla Mira blir frisk snart och att du får sova.

ja vår lilla Dahlia <3 är en riktig kämpe. Hon har reflux så nu äter hon medicin för det samt så får hon äta mjölkfri ersättning.

http://mammasbusungar.blogg.se

Lina

3 april 2012 10:45

Hon är fortfarande väldigt förkyld, men denna natten har varit mkt bättre :-)

Skönt att ni vet vad det är för fel på Dahlia iaf. Är det något som går över eller måste hon medicineras resten av sitt liv?

 
Mamma till 3 Prinsessor

Mamma till 3 Prinsessor

4 april 2012 11:48

Nä hon får äta medicinen tills hon får äta fast föda och längre om det krävs men enbart till att magmunnen har växt till sig.

Tack. Ja jag ska klara detta. 31.3 kg till målvikten och 36.3 till drömvikten, så jag har en bit att vandra men jag har tid på mig så det är bara till att kämpa.

http://mammasbusungar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards