Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Lina - 25 mars 2012 16:45

From. imorgon ska jag börja bruka allvar med kosten igen! Ska försöka komma igång med promenaderna också denna veckan, men maten SKA jag komma igång med. Ska börja äta mindre potatis och all sorts pasta, samt mindre sås, och mer grönt. Vågen har så smått börjat gå åt fel håll nu, så nu jäklar måste jag bruka allvar! Jag SKA -INTE- komma upp på 70 kg strecket igen! Aldrig någonsin!


Jag saknar den där känslan jag hade precis innan jag blev gravid då jag var så nära mitt slutmål jag någonsin varit, och känslan jag hade dem två första veckorna efter graviditeten. Dvs känslan av att vara SMAL! HELT smal har jag ju inte varit på jag vet inte hur många år, men precis innan och precis efter graviditeten hade jag ändå lyckats gå ner så mycket i vikt att jag kände mig smalare än någonsin. Och det var en SÅ skön känsla!


Nu har vågen som sagt så smått börjat gå åt fel håll igen. Precis innan/när jag blev gravid var jag nere i 67 kg (hade gått ner 7 kg på ca 3 månader), och knappt/ca två veckor efter förlossningen var jag nere på 67 kg, tom. några gram mindre, igen efter att ha gått upp ca 14 kg under graviditeten. Men nu ca 2 månader efter förlossningen visar vågen på 68 kg. Mao FEL håll!


Mira ska döpas om en månad och tills dess ska jag ha gått ner åtminstone 2 kg. Ett halvt kilo i veckan ska väl vara ett uppnåeligt mål? Sedan gör det så klart absolut ingenting om jag lyckas gå ner mer tills dess, men det är inte bra att ha för stora mål, då har man (jag) lättare att ge upp om det sedan visar sig att man inte lyckats nå målet.


Idag 25/3: ca 68 kg
28/4 (Miras dopdag): 66 kg


Kom igen nu Lina! Hejja hejja!

 
Skapa flashcards