Alla inlägg den 24 mars 2012

Av Lina - 24 mars 2012 16:50

 Även om jag nog hade kunnat tänka mig ett tredje barn om ett par-tre år känner jag ändå allt mer för varje dag som går att jag faktiskt känner mig "färdig med barn" sas, dvs jag känner allt mer för varje dag att jag inte vill ha fler barn, att jag är fullkomligt nöjd med dem två jag har, att ha två barn. Och det känns faktiskt skönt. Känns skönt att inte längre ha en längtan efter fler barn. Skönt att känna att nu kan jag börja satsa till 100% på att få till den kroppen jag vill ha (dvs nå min målvikt), och att jag inte kommer bli gravid när jag väl nåt målvikten så att det bara är till att börja om från början igen.. Men sedan säger jag inte att det är helt omöjligt att jag kan ändra mig om ett par-tre år och vilja skaffa ett tredje. Men just nu känner jag mig fullkomligt nöjd med dem två underbara och friska (nåja, inte just idag; Milo har feber) barn jag har ♥


På tal om detta så på efterkontrollen på Mvc bestämde jag mig för vilket preventivmedel jag vill ha, och det blev kopparspiral. Ville ha något utan hormoner och något som jag slipper hålla på och komma ihåg att ta varje dag och/eller komma ihåg att byta en gång i månaden/var tredje månad. Kopparspiralen kan man ha i fem år tror jag det är, innan man behöver byta den. Väldigt smidigt. Nu får jag bara hoppas att jag tål den. Har hört att det inte är alla som tåler dem.


Två underbara barn, en pojke och en flicka som jag alltid önskat mig. Jag kan inte vara annat än nöjd!   

Skapa flashcards