Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Min drog

Av Lina - 24 februari 2012 09:25

 


Det är minsann inte lätt att sluta med kaffet kan jag säga. Igår hade jag tänkt försöka låta bli kaffet helt, dvs inte dricka något kaffe öht. Steg upp vid 07:00 som jag gör när jag ska lämna Milo på dagis. Den första timmen var det inga problem. Men sedan började den där jobbiga "har inte fått mitt kaffe huvudvärken" komma. 09:30 gick det inte längre. Då gav jag upp för begäret. Morgonkaffet är den kopp som är viktigast har jag märkt. Får jag bara mitt morgonkaffe så klarar jag mig utan huvudvärk i stort sett hela dagen. Ibland hela kvällen också, men oftast brukar huvudvärken komma smygandes på kvällen när jag inte druckit kaffe på hela dagen (mer än morgonkaffet då). Prata om att kaffe är som en drog man är beroende av!   


Jag tog iaf en liten kopp kaffe (ist för en stor som jag brukar dricka), sedan var jag faktiskt duktig och drack inte mer kaffe på resten av dagen. Och det gick hyfsat bra. Vid 14:00/14:30 tiden kom ett "åh jag måste ha kaffe!!!!" sug över mig, men jag lyckades hålla fingrarna i styr från att sätta på en kopp kaffe. *ler*

Dock så blev det en liten kopp kaffe på kvällen till semlan Fredrik köpt med hem från affären ska erkännas. *ler* Men två små koppar kaffe ist för 4-5 stora koppar som jag vanligtvis brukar dricka på en dag.. Känner mig rätt duktig trots allt. *ler* Och om man nu ska se det positivt att hålla sig ifrån kaffet hela dagen, så är det att den koppen kaffe jag sedan dricker på kvällen, efter att ha hållit mig ifrån det enda sedan morgonen´, smakar RIKTIGT gott!   


Ännu så länge verkar det faktiskt som att jag inte ska behöva avvara kaffet helt. I förrigår när jag drack 3 koppar på hela dagen var Mira ovanligt lugn och nöjd hela dagen. Dock var hon väldigt orolig och verkade ha rätt ont i magen på kvällen när det var dags att gå o lägga sig. Men hela dagen och hela kvällen fram tills vi skulle gå o lägga oss, var hon ovanligt lugn och nöjd. Och, det är ju inte säkert att det var pga kaffet hon var så orolig och hade så ont i magen när vi skulle lägga henne/oss. Efter att ha kräkt och rapat ett par gånger och sedan fått lite mer mat, lugnade hon ner sig och somnade inom 3 min när jag lagt henne i hennes säng igen. Igår var hon också ovanligt lugn och nöjd hela dagen och hela kvällen, även när vi skulle lägga henne/oss var hon väldigt nöjd och lugn. Igår sov hon iofs också väldigt mycket, både hela dagen och hela kvällen. Hon blev väl trött av att få ovanligt lite "kaffe kickar".. haha   Men dem stunder hon var vaken var hon ovanligt lugn och nöjd. Så som det ser ut just nu utefter dem 2 senaste dagarna, så behöver jag inte utesluta kaffet helt, utan det räcker det att jag drar ner mitt kaffedrickande till max 3 koppar om dagen.


Jag hade tänkt börja utesluta mjölkprodukter from måndag om det inte blivet bättre tills dess. Men det verkar ju som att det räcker att jag skär ner på mitt kaffedrickande ordentligt. Men oavsett så efter att ha pratat med Fredrik om det igår kväll, har vi bestämt oss för att avvakta med att utesluta mjölkprodukter tills hon blivet 3 månader. Det kan ju vara någon sådan där mindre/mildare "3 månaders kolik" eller något liknande hon har, så så vidare det inte blir värre eller min "bvc tant" tycker annorlunda, så har vi bestämt oss med att avvakta med att utesluta mjölkprodukter som sagt tills hon blivet 3 månader.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Skapa flashcards