Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Lina - 9 februari 2012 18:58

Ställde mig på vågen i morse och fick en trevlig överraskning; är nere på inskrivningsvikten!! Wohoo!!   
Jag gick ner lika fort med Milo, så kanske är det inte SÅ överraskande egentligen, men samtidigt hade jag verkligen inte förväntat mig att det skulle gå lika fort denna gången. Att det gick fort med Milo var ju egentligen inte så konstigt, då en hel del av det jag gick upp var vatten pga att jag var så svullen pga havandeskapsförgiftningen, så så fort han var ute så försvann ju både 4,3 kg bebis, moderkaka OCH vattnet jag samlat på mig. Denna gången hade jag knappt samlat på mig något vatten alls.


Är i alla fall väldigt glad över att det gick så fort. Har inte precis levt det mest hälsosamma liv sedan hon föddes ska erkännas, så därför hade jag som sagt inte förväntat mig att det skulle gå så fort. Nu är det bara att hoppas att det fortsätter gå neråt. Väger nu 68 kg, och mitt slutmål är 63-65 kg, så 3-5 kg till sedan är jag nere på mitt slutmål och nöjdare än någonsin.   


Skulle vilja börja träna zumba igen inom en månad, men min "bvc-tant" rekomenderade mig att jag pga snittet skulle avvakta med all sorts magträning i ett halvår. Raska promenader och cykling och sådan form av träning är ingen fara att göra, men just magträning (som jag känner att jag hade behövt då magen känns rätt "svampig". Platt (halvplatt iaf..  ) men "svampig") bör jag ta det försiktigt med och avvakta med till sommaren. Så, får helt enkelt försöka bli duktigare med promenaderna igen. Och så fort jag slutat amma ska jag gå med i viktväktarna igen. Ja, så vidare jag inte lyckas gå ner till målvikten innan jag slutat amma. *ler*  Vet att vv har ett särskilt program för ammande, men känner att jag vill passa på att kunna äta som och vad jag vill så länge jag ammar. Sedan när jag slutat amma börjar allvaret igen. *ler* Om det fungerar så länge ska jag amma åtminstone tills hon är ett halvår gammal, och det är hon ju till sommaren = perfekt att börja med både vv och zumba samtidigt.   


Är tyvärr dock inte så säker på att amningen kommer fungera så "länge".    Dem två sista dagarna har hon ätigt väldigt ofta och verkar ändå inte vara nöjd. Varit väldigt gnällig och bara varit tyst och lugn när hon legat vid bröstet typ. Så är rädd för att jag måste börja tillsätta ersättning, och när jag väl börjat med det är jag rädd att hon ganska fort kommer bli bekväm och inte vara nöjd med bröstet så länge till.   
Men jag ska försöka "ha is i magen" och ha tålamod och avvakta i en vecka till för att se om det kanske bara är tillfälligt, en period, hon är inne i. Jag hoppas det för att jag VILL verkligen kunna helamma henne (åtminstone) ett halvår. Nej, på tal om amning så ligger hon här bredvid mig nu och suger allt mer frenetiskt på nappen...

Ovido - Quiz & Flashcards