Alla inlägg den 28 januari 2012

Av Lina - 28 januari 2012 13:30

Vaknade upp i morse av en dov huvudvärk som efter en stund gick över till att jag kände mig konstig o febrig i hela kroppen. 38,9 i örontemp visade det sig..    Sedan i morse har den sedan pendlat mellan 37,7-38,0. Känner mig trött och hängig och till o från känner jag mig lite småfebrig i hela kroppen så idag har soffan varit min bästa vän hela dagen. Så typiskt att jag ska åka på detta just idag. Är bjudna på lite "välkommen till världen Mira firande" hos Fredriks föräldrar ikväll. Hoppas verkligen att jag ska känna mig piggare tills dess. Vore ju något om huvudpersonen och dennes mamma tvingas stanna hemma.    Hade jag inte ammat henne hade ju Fredrik kunnat ta med henne också ner ikväll, om det nu är så att jag inte skulle orka, men nu fungerar ju inte det så bra eftersom att jag ammar henne och hon äter i princip så fort hon vaknar.

På tal om det så har hon dem två sista nätterna börjat vakna var annan timme och velat äta, i stället för var tredje. Jag som trodde att det var tvärtom, att det skulle bli fler timmar mellan amningarna på nätterna ist för färre, ju äldre dem blev.. *ler smått* Får hoppas att det bara är något tillfälligt så att det snart kan bli lite fler timmar mellan amningarna. Även om hon somnar om direkt efter att jag ammat henne, så blir det ju ändå att man får stiga upp och ta henne, och sedan äter hon oftast minst en halvtimme varje gång. Och var annan gång, ibland varje gång, hon ammat får jag byta blöja på henne också. Så totalt sett blir det ju inte många timmars sömn när hon vaknar så här ofta. Missförstå mig rätt, jag vet att det är så här det är att vara spädbarnsmamma (och jag vet att där är dem som har det värre)  och jag klagar inte i dess bemärkelse då amningen fungerar så bra och hon som sagt somnar om direkt (för det mesta) efter att hon ätigt. Men ändå.. Någon timme mer hade det inte gjort något, om det varit mellan amningarna på nätterna. *ler*

Annars så trillade hennes navelsträng äntligen av igår.    Den har suttit fast bara i en liten tråd/sena dem 2 sista dagarna, men igår trillade den alltså slutligen av. Igår var hon 10 dagar gammal. Har för mig att den trillade av redan efter 5-6 dagar med/på Milo. Vi hade tänkt passa på att ge henne hennes första bad idag nu när navelsträngen trillat av, men vi får se om jag orkar. Nu ska jag iaf passa på och slänga mig i soffan igen. Fredrik och Milo gick ut för en stund sedan, så får passa på att vila ordentligt nu när här är lite lugn och ro i huset. *ler*   

Ovido - Quiz & Flashcards