Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Lina - 23 januari 2012 13:30

 


Är där någon som kan vara snäll och trycka på STOP knappen? Idag är det precis en vecka sedan jag blev igångsatt och imorgon blir lilla Mira en hel vecka gammal..    Tiden har gått så otroligt snabbt!


Jag/vi kom hem i fredags och ännu så länge har allt fungerat jättebra. Mira äter, sover och sköter magen som hon ska, och det fungerar jättebra med Milo. Milo är en riktigt stolt storebror, har visat sig vara det från dag ett och är fortfarande. Han vill hålla henne hela tiden, och klappar och pussar på henne så fort han får chansen.   


Jag är så oerhört glad och lättad över att amningen fungerar helt utan problem och hoppas verkligen att det ska fortsätta så. Med Milo fungerade ju amningen aldrig riktigt, och det tycker jag är väldigt tråkigt då jag så gärna ville amma honom i åtminstone ett halvår. Men han fattade aldrig riktigt gallopen sas, och att jag mådde dåligt psykiskt hjälpte ju knappast till.


Denna gången är ALLT annorlunda. Vi fick en mycket bättre start denna gången o jag mår bättre denna gången, är en lugnare och gladare mamma, och Mira har fattat bröstet direkt från dag ett. Det var bara allra första amningen efter förlossningen som jag behövde hjälp att lägga till henne, annars har jag klarat av det själv. Tom. dem första dagarna när jag hade ont och var (kände mig) näst in till orörlig pga snittet har jag klarat av att lägga till henne själv. Känns lite som en revange. En väldigt skön känsla.   

Hon vaknar och äter ganska precis en gång var tredje timme på nätterna och sover bra där i mellan. Amningen tar allt från 30 min till lite mer än en timme, om nätterna. Likadant på dagarna. Bortsett från att hon ibland på dagarna vissa amningstillfällen bara äter i 5-10 min åt gången.


Har inte varit ute på någon barnvagnspromenad ännu. Dels pga vädret och dels för att det inte riktigt har hunnits med. Hela helgen har bara sprungit iväg. Milo är ledig från dagis idag och imorgon, men på onsd ska han dit igen, och om inte förr så tänkte jag försöka få till en liten promenad då. Kommer nog kännas konstigt att gå med en barnvagn framför mig igen. *ler* (barnvagn med liggdel och inte sittdel, vill säga *ler*)


Ovido - Quiz & Flashcards