Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Lina - 9 januari 2012 11:27

Imorgon är en stor dag. Efter månader av jobbig graviditet är äntligen den beräknade förlossningsdagen kommen!
Som det känns just nu kommer hon inte kika ut varken idag eller imorgon, men det känns ändå som en stor dag imorgon.   

Sedan att det just nu känns som att hon varken kommer kika ut idag eller imorgon vet man ju faktiskt aldrig. Det är ju faktiskt mycket möjligt att förlossningen helt plötsligt börjar sätta igång vilken minut som helst. Har ju haft mycket sammandragningar dem sista dagarna, och dem har börjat göra ont allt oftare. Även om sammandragningarna och det onda är allt för korta och osammanhängande för att sätta igång något på allvar sas, så är det ju ändå livmodern som övar sig.

Imorgon ska jag ju dessutom in och göra ett nytt hinnsvepningsförsök på förlossningen. Lyckas det denna gången bör hon vara här inom 48h. Är väldigt nervös inför morgondagen känner jag. Dels för att jag vet att undersökningen, ingreppet eller vad man kan kalla det, är sjukt obehagligt! Åtminstone var den retningen hon gjorde förra veckan väldigt obehaglig, och skulle hon då lyckas denna gången, kan jag inte tänka mig annat än att det kommer kännas ännu obehagligare.. Men, det kommer ju förhoppningsvis vara värt det!
Är även nervös för vad som kommer hända om det inte lyckas imorgon. Kommer dem skicka hem mig utan att något egentligen hänt, för att sedan göra ett nytt försök om någon dag, eller kommer dem skriva in mig och göra en igångsättning? Och om dem nu kommer sätta igång mig, kommer jag vara lika segstartad som jag var med Milo? Kommer igångsättningen riskera att starta en havandeskapsförgiftning, även om risken för havandeskapsförgiftning är just anledningen till att dem inte vill att jag ska gå över tiden för mycket?
Och om hinnsvepningen fungerar, hur lång tid och hur snabbt kommer det dröja innan förlossningen startar? Kommer kroppen sätta igång ordentligt så snabbt att jag inte kommer hinna tänka? Kommer Fredrik hinna komma hem från jobb om han inte är hemma när det sätter igång? På det viset hade det känts tryggast om dem skrev in mig redan imorgon. Ja, imorgon är en stor dag minst sagt!

Ovido - Quiz & Flashcards