Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Lina - 8 januari 2012 10:37

Ja nu är det riktigt jäkla nära!! Bf. om TVÅ dagar! Och med tanke på att läkarna sagt att dem helst inte vill att jag ska gå över tiden med allt för många dagar, så BÖR det inte vara mer än max fem dagar innan hon är här.. Shit! Jag kommer alltså, om allt går som tänkt och planerat, vara två barns mamma om MINDRE än en vecka!!       Känns läskigt och spännande på samma gång. *ler*

"Alla" säger åt mig att passa på att vila och njuta och umgås med Milo nu dem här sista dagarna, men nu är jag SÅ trött på det att jag knappt vet vad "njuta av den sista tiden" betyder. Har haft en väldigt jobbig "mensvärk" varje dag i mer än en vecka nu, och dem 2-3 sista dagarna har sammandragningarna blivet allt tätare. Och även om dem flesta sammandragningarna är mer jobbiga och obehagliga än onda, så tar dem rätt mycket på "psyket" ändå i form av trötthet och frustration. Och pga att jag upplevt i princip hela denna graviditeten som väldigt jobbig och tröttsam, så har jag inte kunnat umgås och leka med Milo alls på det sätt jag vill och önskar. Så det känns på något sätt som att det kvittar för honom av den anledningen, om lillan är i eller utanför mammas mage.

Igår hade vi kalas för Milo, vilket innebar att jag/vi höll igång hela dagen. Först med alla förberedelser och sedan alla gästerna och paketöppningen, och sedan när gästerna åkt, all uppröjning. Även om Fredrik tog den tyngsta och mesta biten av allt, så var jag ju ändå igång och gjorde en hel del jag med, igår. Och det kändes när alla gått och man kunde slappna av kan jag säga. Var jättetrött och hade en hel del sd hela kvällen, och det kändes som att hon tryckte och nästan "grävde" sig neråt väldigt mycket. Så jag hoppades, och trodde stundtals, att förlossningen skulle sätta igång i natt. Men nope. Vaknade med den vanliga "mensvärken" och min mage blir stenhård så fort jag bara ställer mig upp och står i mer än två min. Men inget mer än så. Suck.   

Annars gick kalaset jättebra igår. Känns tråkigt att inte ha ett barnkalas för alla hans kompisar i år, får ta igen det nästa år. Jag hade inte orkat och klarat av att ha ett så stort kalas nu.
Milo fick iaf en hel del tillbehör till sitt BRIO tåg, kläder, böcker, lego mm. Tror/är säker på att Milo blev väldigt glad över allt han fick. Åtminstone leksakerna. Kläderna var det nog hans föräldrar som blev mer glada över än han.. hehe    

I em. ska vi till Fredriks föräldrar på em fika och barnen ska få plundra granen. Ska bli mysigt även om varken jag eller Fredrik är speciellt pigga idag. *ler*   

Skapa flashcards