Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Lina - 3 januari 2012 16:54

Besöket på sjukhuset gick bra idag. Lillan väger nu ca 3400 g. Jag har lite spår av äggvita nu, men blodtrycket fortfarande ok; 140/75. Dem tyckte helst inte att jag ska gå över tiden för mycket. Så dem gjorde ett försök till hinnsvepning idag. Gick ej, men hon lyckades reta tappen rätt bra iaf. Om inget hänt innan, ska jag dit på nytt hinnsvepningsförsök den 10:onde. Så den 10:onde, om hon nu inte kikat ut innan, blir en fullspikad dag skulle man kunna säga. Kl.10:00 ska jag till mvc på vanligt bm besök, sedan kl.13:00 ska jag (vi) till sjukhuset på ett nytt hinnsvepningsförsök. Kommer inte ha några problem att få den dagen att gå iaf..   

Dem tyckte som sagt inte att jag skulle gå över tiden allt för många dagar, och bm'an på KLARA gruppen sa att "dem minsann ska försöka få igång det ordentligt", så att det inte dröjer för lång tid innan hon kommer. Exakt vad hon menade med det vet jag väl egentligen inte. Alltså om hon med det menade att dem ska göra mer än ett hinnsvepningsförsök den 10:onde, och isf vad? Hur som helst så BÖR lillan vara hos oss inom 9-10 dagar. Känns overkligt på något vis. Gått från att inte veta öht vilken dag hon kommer kika ut, till att veta att, om allt går som tänkt, så bör hon vara här inom 9-10 dagar.. Försöket till hinnsvepningen idag kan ha gjort allt från ingenting, till att det startat hela förloppet.. Det vet man inte.. Så mao. skulle förlossningen i princip kunna sätta igång allt från om en timme till om några dagar.. Spännande!   

Skapa flashcards