Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Lina - 2 januari 2012 10:35

I morse vaknade jag strax innan 04:30 av dem första onda sammandragningarna (förvärkar?) denna graviditet. Jag riktigt kände hur livmodern drog ihop sig, och så gjorde det ont i hela ländryggen och ut i rumpan och ner i benen. Stundtals gjorde det riktigt ont, men det var ändå uthärdligt sas. Dem satt i runt ½-1½ min och kom tätt. Tittade aldrig på klockan, men det kändes iaf som att dem satt i ½-1½ min och att dem kom runt var annan-var femte minut ungefär. Mellan sd/värkarna smärtade det till på ett konstigt sätt som det inte gjort någon gång hittills under denna graviditeten ett par - tre gånger då och då. Inte mellan varje sd, men mellan var annan-var tredje kanske.

Dessa värkar satt i i nog mer än en timme. Vaknade av dem som sagt strax innan 04:30, och när Fredrik steg upp vid 05:30 hade jag fortfarande inte somnat om och kände fortfarande av dem onda sd. Vet inte när jag somnade eller när dem upphörde, för att när jag väl somnade om, så tom. drömde jag att jag hade onda sd.. Och jag vaknade till för en kort sekund ett par gånger innan jag somnade om ordentligt. Så till slut visste jag inte vad som var "dröm sammandragningar" och vad som var "vakna sd".

Klockan ringde 07:20 eftersom att jag skulle lämna Milo på dagis idag. Det var inte helt lätt att stiga upp kan jag säga. Dels för att jag ju somnat om efter att ha varit vaken med onda sd bara knappt två timmar innan klockan ringde, och dels för att Milo skämt bort oss dem här två senaste veckorna med att låta oss sova enda till 09:00/09:30 varje dag. Igår sov vi tom. till 10:15!! Minns inte när jag sov så länge sist. *ler*

Sedan jag steg upp har jag fått en hel del sd som gjort ont, men dem har bara suttit i i ett par sekunder och kommer långt ifrån regelbundet. Så just nu känns det inte som att det blir bebis idag iaf. Det kanske inte ens blir bebis denna veckan. Har ju hört om dem som gått med onda sd i flera (nåja, ett par, iaf.) veckor innan bebisen fötts.. Hoppas verkligen INTE att det blir så för mig!! Nej, jag skulle inte bli ledsen precis, om hon valt att kika ut under dagen idag eller imorgon. *ler*

Annars har hon varit ovanligt lugn dem 2-3 senaste dagarna. Hon sparkar och gymnastiserar fortfarande där inne, men inte alls lika mycket och aktivt som hon gjort tidigare under graviditeten. HOPPAS att det betyder att hon förbereder sig på att komma ut inom ett par-tre dagar. *ler* Men, det vet man aldrig.. Hon kommer ju precis när HON vill komma, inte när jag vill det. *ler*

Skapa flashcards