Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Lättad!!

Av Lina - 28 december 2011 14:15

Pust!! Allt såg bra ut idag också! Undertrycket hade stiget ytterligare, men övertrycket hade sjunkit till det mer normala igen. Trycket låg idag på 135/85. Och urinprovet visade på inga spår av äggvita! Så allt ser mao fortfarande BRA ut! Min kropp sköter mao fortfarande sig som den ska!       SÅÅ skönt!!   

Huvudvärken trodde hon berodde på hormonerna nu så här i slutet. Magvärken kunde hon inte riktigt förklara, men hon trodde inte att det var någon fara, att det bara är som att lillan växer och blir större, och mao trycker på mer. Men skulle jag få en blixtrande/flimmrande huvudvärk så skulle jag ringa in till förlossningen direkt.


Sf måttet hade ökat 1 cm på en vecka även denna gång, så det ligger nu på 35 cm, så följer fortfarande sin kurva jättefint. Hon var lite lugnare idag, så idag pickade hjärtat på i lite mer normala 153 slag. Förra veckan var hon ju riktigt pigg o vild, så då pickade det på i hela 161 slag. *ler*


Eftersom att jag ska träffa läkaren nästa vecka, och hon har semester nästa vecka, tyckte hon vi kunde vänta med nästa besök till den 10 jan. Om jag inte redan fött då, mao. *ler* Jag skulle be läkaren kolla mitt blodtryck och urin så att det blir kollat nästa vecka också, och så skulle jag fråga han vad hans åsikt är huruvida jag bör gå över tiden eller inte. Jag hoppas så klart han kommer svara nej på detta.     Antar att det blir igångsättning runt den 10:onde om hon inte kikat ut innan, om jag nu enligt honom inte bör gå över tiden.


Är iaf. SÅ lättad över att allt fortfarande ser bra ut! Nu är det bara att fortsätta försöka ta det så lugnt det går, och hoppas att kroppen fortsätter sköta sig som den ska *ler*

 
 
Ingen bild

Jenny Alving

28 december 2011 14:57

Så glad och lättad för din skull!
Stor kram

Lina

28 december 2011 16:21

Tack gumman

 
jakeline

jakeline

29 december 2011 07:42

Vad härligt att allt fortfarande såg bra ut! :) Ang svullenhet, så säger de väl att det inte är någon fara så länge svullnaden gått ner till morgonen. Jag var enormt svullen med E just på kvällarna och försökte så gott det gick att sitta med fötterna högt. Blev även svullen med A, men inte lika mycket.

Snart är hon här! Tänka sig! :D

http://mammajakeline.blogspot.com

Lina

29 december 2011 10:52

Ja det är ju bara på kvällarna jag är svullen om fötterna, så det är säkert ingen fara *ler*

Ja nu hoppas jag bara att jag slipper gå över tiden.. *ler*

 
Ingen bild

Rosita

30 december 2011 18:48

Gu så skönt att allt såg bra ut! Och så kul det var att se dig! Du var så söt med din mage :-)
Och du, just nu 29 timmar och 12 minuter kvar till 2012. Jag tror du klarar dig :-)
Kram

Lina

31 december 2011 11:08

Det var jättekul att träffa dig med :-) Ja jag hoppas att jag klarar mig till det nya året, har dock haft väldigt mycket mensvärkskänslor och sammandragningar sedan igår, så idag blir det massa vila!
KRAM!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards