Direktlänk till inlägg 27 december 2011

Så var snart detta året slut

Av Lina - 27 december 2011 15:25

Tänk, om fem dagar, mindre än en vecka, är 2011 slut och vi är inne på ett nytt år. Igen. Åren springer bara iväg! Milo är snart 3 år, dvs det är snart 3 år sedan jag blev mamma för första gången, och snart är jag TVÅ barns mamma! Hur och när hände detta liksom?! *skrattar*   
Denna graviditeten har gått SJUKT fort, samtidigt som det känns som att jag varit gravid i ett helt år redan. *ler* Och nu är det bara drygt två veckor kvar till bf.. Oj? Jag kan alltså bli tvåbarns mamma allt från idag till om fyra veckor.. Vill helst inte bli två barns mamma idag, men hellre det än att vänta fyra veckor till jag kan ärligt säga.. 
Ska till mvc på bm besök imorgon em. HOPPAS att det blir det sista innan lillan kikar ut, men misstänker att det kommer bli åtminstone ett besök till. Känns bra att jag ska till bm'an imorgon iaf, för att mina fötter och ben har börjat svullna upp ganska bra på kvällarna dem 2-3 sista dagarna, så det känns bra att få kollat blodtrycket och urinet (så att det inte börjat komma någon äggvita). Blodtrycket var ju något förhöjt förra veckan, så lite orolig är man allt, nu när både fötter och ben börjat svullna upp på kvällarna dem sista dagarna. Har dessutom haft mkt problem med huvudvärk och ont i magen dem 2-3 sista dagarna.  Ska inte vara på mvc förens kl.13:00 imorgon, så får väl försöka se till så att jag har att göra hela fm. så att dagen fram till 13:00 går riktigt fort.

På tisd nästa vecka ska jag/vi in på flödes&ul-kontroll, samt KLARA samtal. Ska bli spännande att se om detta blir sista ul'et. Har ju trott dem två sista gångerna att det skulle ha varit sista gången vi fick se vår lilla sessa på ul, men så har det ju inte blivet. *ler*    Som Fredrik sagt dem två sista gångerna, att den lilla stackaren är så "sönderlyst" nu så hon kommer väl vara självlysande eller något när hon kikar ut. *skrattar*     Ska iaf bli spännande att se hur mycket hon växt på tre veckor, om hon växt på lika bra som sist, eller om hon stannat till/saktat ner lite i tillväxten sas. Gör inget om hon saktat ner lite grand iaf, så att hon inte blir lika stor som sin bror när hon kikar ut. *ler* Men det viktigaste är ju så klart att hon mår bra när hon kikar ut. Minns ju hur LITEN Milo var när han kikade ut, sina 4,3 kg till trots. *ler* Jag har sagt det många gånger, att Milo som ändå vägde 4,3 kg var verkligen LITEN. Hur små är då inte dem bebisar som väger 3,5kg?! Dem måste ju vara pyttesmå!! *skrattar*

Anyway..
Igår var vi hos Fredriks föräldrar och firade lite jul med hans familj. Blev ingen julmat direkt, men det gjorde absolut ingenting. Blev en jättegod gryta med kyckling och ugnsstekta potatis till det. Och till efterrätt blev det apelsinrisgröt. Jättegott och friskt! Efter maten blev det julklappsutdelning. Jag fick bl.a underlakan och påslakanset (som vi önskat oss nu när vi köpt ny säng), handdukar, Allers Matkalender 2012 mm. Till lillan fick vi underlakan och påslakanset till spjälsängen, dregelskydd och filtar. Milo fick bl.a kläder, en stor leksakssopbil, lera mm. Vi blev mycket nöjda med allt.    Hade en mycket trevlig kväll igår, var väl hemma vid 22:30 tiden.

Imorgon ska vi till Fredriks föräldrar på middag igen, men denna gången är det bara vi och mina föräldrar. Ska bli riktigt trevligt. Sedan är det snart lördag och nyårsafton, och ja.. Sedan är vi inne i 2012, och då är lillan VARMT välkommen precis vilken dag som helst! "Better sooner than later" så fort vi kommit in i januari..   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards