Direktlänk till inlägg 29 november 2011

Bvc besök

Av Lina - 29 november 2011 11:12

Bvc besöket idag gick jättebra! För dem som missat det så var vi där på Milos 2,5/3 års kontroll. Hon kollade lite allt möjligt skulle man kunna säga. Hur han pratade, vad han förstod, hur hans motorik fungerade, både fin- och grov motorik, hur han höll i pennan när han ritade etc. Och så kollade hon han vikt och längd. Han väger nu 15,3 kg (med kläder) och är ca 93,5 cm lång. Man skulle kunna säga att han fick MVG+ idag *ler* Han kunde och förstod allt dem förväntar sig att en 2,5/3 åring ska kunna plus lite till, som hon sa.      

Jag skulle egentligen träffa KLARA gruppen i em, men dem ringde igår och sa att dem tyvärr fick ställa in besöket för att hon var sjuk.    Lite trist, hade sett fram emot att få komma dit och prata lite idag. Men men, sjukdom kan man ju inte rå för, och hon skulle höra av sig inom en vecka och boka en ny tid med mig.

Hade i stället tänkt åka in till Hbg direkt efter Bvc besöket för att träffa min väninna. Men det börjar nästan kännas som att det nog inte är meningen att vi ska träffas innan lillan kikar ut.. Sist vi skulle ses var det jag som var tvungen att ställa in träffen för att Milo hade feber, och idag var det hon som var tvungen att ställa in..    Tråkigt, men men.. Det går väl fler tåg *ler*
Blir en hemmadag ist. Det ser ut att kunna bli rätt ok väder idag, så det blir nog lite utevistelse i trädgården i em.

Imorgon är det onsdag och jag går in i ny graviditetsvecka igen. Imorgon har jag gått 34 fulla veckor, och går in i v.35 6 veckor kvar till bf! Nu går tiden FORT minsann! Fast ja.. Det har den gjort länge tycker jag.. *ler* Inte mig emot, är ju som bekant rätt trött på att vara gravid (tyvärr), och så vill jag ju se vad det är för en liten tjej som gömmer sig där inne. *ler*

 
 
Ingen bild

Mamma

30 november 2011 21:39

Så härligt att allt gick så bra...men vi hade väl inte
väntat oss något annat? *ler* Vi vet ju att han är så
DUKTIG!!
Tänk som han växer..snart en hel meter hög..Oj vad tiden
går och ert lilla *Mirakel* nu är en stor kille.
Att han t o m klara lite mer än normalt i den åldern = GLAD mormor.
Ja, det var ju verkligen synd att Klara-träffen blev inställd
när du nu sett så framemot den...men ingen råder på sjukdom ju.
Det var ju otur att du inte fick träffa din väninna heller..
men men det går ju fler tåg som du skriver.
Ja,redan v:a 35, tiden springer verkligen iväg..förstår att du
är trött på att vara gravid när du haft det så jobbigt denna
gång med foglossning..är ju meningen man skall njuta av att
vara gravid..fast det gör du klart ändå oxå eller?..att känna dessa
sparkar o rörelser i magen din..av en livlig liten tjej.

Lina

30 november 2011 22:17

Jadå, visst njuter jag också, absolut :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards