Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Regnig och blåsig 1:a Advent

Av Lina - 27 november 2011 14:01

1:a Advent idag och det regnar och blåser där ute. Jippi. Eller något. Kunde ju snöat ist.. Nåja, allt julpynt är framme och det första ljuset i adventljusstaken tändes i morse, så LITE julkänsla har man väl lyckats få ändå. *ler*   

Idag har jag inte gjort mycket "vettigt" alls, mest tagit det lugnt. Haft i ett par omgångar tvätt och tömt och fyllt diskmaskinen, så något vettigt har jag ju gjort iaf. *ler* Ikväll blir det mys med glögg och hemmagjorda pepparkakor.

Kan knappt fatta att det är söndag igen, snart har ännu en helg gått. I fredags var vi ju på Hbg's lasarett och kollade så att allt fortfarade såg/ser bra ut med mig och lillan, mycket mer än så hände väl egentligen inte. Igår lördag var det där emot full rulle skulle man kunna säga. Fm. var lugn, men sedan vid 13:00 var det pepparkaksbak och fika hos Fredriks syster. Alla barnen och nästan alla vuxna var med och bakade pepparkakor, men i slutet var det mest vi vuxna som bakade och barnen lekte. *ler* En riktigt mysig och julig eftermiddag.    Gick därifrån runt 16:00 för att gå hem och byta om till finare kläder. Skulle köra ner till Trelleborg för att fira min "moster" som fyllt år. Det var en riktigt mysig kväll bortsett från att jag hade ont i ryggen oavsett hur jag satt.    Körde hem vid 23:00. Då var Milo så övertrött att han satt och gnällde och småskrek i nästan en halvtimme innan han äntligen somnade och sov resten av vägen hem. Det var iaf inga problem att få han att somna om i sin säng när vi kommit hem, och sedan sov han gott i sin egen säng hela natten och enda fram till strax innan 09:00. Skönt!   
I förmiddags körde Fredrik och Milo ner till Fredriks föräldrar och var där ett par timmar, och då passade jag på att ha i ett par omgångar tvätt, tömma o fylla diskmaskinen och satt framför tv'n och tog det lugnt. Resten av dagen blir det mest bara att mysa framför tv'n och leka lite med Milo. Ikväll blir det som sagt glögg och hemmagjorda pepparkakor från igår.

Imorgon är det måndag igen och då är Milo ledig från dagis enligt mitt schema. Har inga direkta planer för dagen som det ser ut just nu. Han är ledig på tisdag också, och då ska vi börja dagen med att köra till Bvc. Milo ska få gjort sin 2,5/3 års kontroll. Ska bli roligt att träffa min/Milos "bvc tant" igen. Har ju inte träffat henne sedan.. Ja när var det? Dem har väl en 1½ årskontroll, och sedan är det väl inte fler kontroller förens nu vid 2½-3?  Det var längesen hur som helst. *ler* Ska iaf bli kul att kunna skryta om hur duktig han är på att prata, på färger och hur roligt han tycker det är att räkna och sjunga.    Ska även bli kul att kunna skryta om att han är nästan helt nappfri och att han blivet så intresserad av att sitta på pottan, och att han kissat där en gång också.    Idag har han tom. kommit till både mig och Fredrik och sagt "jag vill kissa". Sedan att det inte kommit mer i pottan sedan i torsdags när han kissade i den för första (och hittills enda) gången, är ju egentligen inte så viktigt. Det viktigaste är att han blivet väldigt intresserad av det nu, att han vill sitta på den och försöka kissa, ett par-tre gånger om dagen varje dag. Eftersom att han är så intresserad nu och själv kommer och säger att han vill sitta på den och kissa, visar ju att han vet vad man ska göra där (men det har han vetat länge nu), och att det bara är en fråga om tid innan det kommer kiss i pottan igen, när han sitter där. Min duktiga kille börjar bli stor!   

På eftermiddagen på tisd är det sedan dags för vårt andra KLARA samtal. Då ska Milo få vara hos sin farmor. Det blir dock bara jag som kommer gå dit denna gången. Fredrik kände att han tagit sig ledigt från jobb så mycket nu den sista tiden, och han vet ju redan vad han känner och vill, och att vi just nu iaf, är inne på samma spår. *ler*

På onsdag ska Milo vara på dagis mellan 08:30-15:30. Jag ska till Nova i Lund vid 10:00 och träffa några tjejor från en tråd jag hänger i på Familjeliv, som också ska ha barn nästa år. Ska fika och och "skvallra" med dem till runt 13:00, då ska jag träffa en arbetskamrat på lite eftermiddagsfika, på Nova. Så det blir en riktigt mysig heldag på Nova med massa trevligt sällskap och fika.    Ser fram emot denna dag väldigt mycket.    Lär dock vara rätt trött när jag kommer hem, så jag hoppas att Fredrik inte har några större planer när han kommer hem från jobb, så han kan ta hand om Milo någon timme, så att jag kan lägga mig ner och vila i en timmes tid, för att det lär jag behöv om jag ska klara av att vara vaken och social med honom på kvällen. *ler*

Resten av veckan har jag inget planerat i nuläget.

 
 
Ingen bild

Mamma

30 november 2011 15:23

Ja du, tiden går verkligen fort.
Men desto snabbare får vi ju äntligen
träffa Lillan haha
Visst är det väl härligt att bara ta det lugnt
ibland...behöver ju du...för annars är väl dagarna
alltid fulla som småbarnsförälder.
-
Så härligt det låter att få träffas så o fika
och baka pepparkakor tesammans.
-
Ja, visst hade vi en mysig kväll hos Kerstin,
synd för dig att du hade så ont i ryggen.
Milo var ju så duktig hela kvällen, duktig på
att äta..och inte gnällig trots sena timmen.
Förstår han var gnällig sen när ni körde hem,
var väl övertrött.
Jättebra att Fredrik tar med Milo ibland till sina
föräldrar så att du kan göra lite nytta i hemmet
och att vila lite.
Ja, eftersom att det var ett tag sedan du var med
Milo på Bvc så förstår jag att det ska bli spännande
vad hon kommer att säga om hans framsteg.
Mormor är såå himla stolt över att lilla Gubben
nu är så duktig med att vilja kissa på pottan = stora killen
-
Hoppas du får en riktigt mysig Onsdag med dina vänner.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards