Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Imorgon är det dags...

Av Lina - 24 november 2011 10:32

Imorgon ska vi äntligen få se vår lilla prinsessa på ul igen       Troligtvis sista gången innan vi får träffa henne "irl" (in real life). *ler* Jag/vi skulle ju egentligen göra tillväxtultraljudet på mvc den 11 nov, men eftersom att läkaren på förlossningen ändå ville/tyckte att vi skulle göra en till flödeskontroll ca 4 veckor efter förra flödeskontrollen, så sa han att han kunde göra ett tillväxt ul på samma gång också. Han sa att vi kunde göra som vi ville, om vi ville göra tul'et på mvc den 11:e ändå. Men det tyckte vi kändes onödigt. Även om jag absolut inte hade haft något emot att få se vår lilla prinsessa både den 11:e och nu den 25:e, så känns det som att vi gjort så många ul redan, så det kändes bara "dumt" och onödigt att göra tul'et den 11:e, om han ändå skulle passa på att göra det samtidigt som flödeskontrollen, två veckor senare.

Det kändes lite tråkigt på ett vis ändå, att ställa in ul'et den 11:e, med tanke på vilket häftigt datum och tid det var.. Vi skulle alltså dit och se vår prinsessa på ul den 11/11-11 kl.11:00    Men men, jag tänkte lite extra på lillan den 11:e kl.11:00 ist.   

Jag hoppas att vi även ska få reda på en beräknad födelsevikt imorgon. Om han tror att hon kommer väga strax under 4 kg eller strax över 4 kg. Att hon kommer väga runt 4 kg är jag nästan 100 på, men vore kul att få en liten fingervisning på om hon kommer väga strax över 4 kg som sin bror, eller om hon kommer bli åtminstone lite mindre än sin bror. *ler*

Annars går mina tankar och känslor om förlossningen fortfarande väldigt mycket upp o ner. Ena dagen känner jag att "Jo jag ska minsann trotsa min oro och rädsla och köra på vaginalt!" Nästa dag känner jag inte mig fullt lika tuff och säker.. Så ja.. Vi får se hur det känns efter att vi pratat med läkaren imorgon och med bm'an på KLARA gruppen på tisdag helt enkelt. Får ju ta reda på mer om när dem senast måste ha mitt beslut också.

För att prata om lite annat också så blir det en lång och trevlig dag både för mig (förhoppningsvis) och Milo imorgon skulle man kunna säga. Jag (och Fredrik) ska få se lillan på ul, och Milo får träffa och leka med sina kompisar på dagis. Sedan vid 14:00 tiden ska jag och Milo in till Landskrona och bada på badhuset där, med min väninnna Marie och hennes Felicia (2 år äldre än Milo). Milo lär vara TRÖTT på kvällen.. hehe    Ja jag med förmodligen om det bara är det. *ler*  På kvällen ska vi äta nachos som ju alltid är lika gott.    Får dock försöka hitta på något annat till Milo då han inte tycker om det. Jo nacho chipsen tycker han om, men inte resten. *ler*
På lördag ska vi först till Fredriks syster och baka pepparkakor och fika med hela fam. Engkvist, sedan på kvällen ska vi ner till Trelleborg och fira min "moster" som fyllt år. Det är dessutom endast 45 dagar kvar till beräknad förlossning, på lörd..    Svårt att fatta..   På söndag är det julpyntning som gäller, Första Advent redan ju!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Skapa flashcards