Alla inlägg under oktober 2011

Av Lina - 3 oktober 2011 10:34

Första natten utan Fredrik gick bra. Milo kom in vid 00:00 tiden så han tog över Fredriks säng, så slapp jag sova ensam iaf. hihi   
Gick och la mig vid 23:30 tiden efter att ha sett på Avatar och myst med chips o dipp. Fick även pratat med Fredrik via Skype. Känns väldigt konstigt att sitta framför en datorskärm och prata högt med en person på skärmen, utan att hålla en telefon i handen eller liknande. *ler* Men det är en rolig och bra uppfinning att kunna prata med någon på andra sidan jordklotet (nu är han inte så långt borta, men ni fattar vad jag menar *ler*   ) via datorn på det sättet.   


Resan ner till Frankrike hade iaf gått bra. "Långtråkigt men smärtfritt", som han sa. *ler*   Dem skulle äta frukost kl.07:00 idag och sedan jobba mellan 08:00-19:00. Så rätt långa arbetsdagar, ingen semester precis. *ler* Kan alltid hoppas att det innebär att dem kommer bli klara tidigare, så han kan komma hem tidigare..   Men han sa att blir dem bara klara två dagar tidigare, kommer dem inte åka hem tidigare utan passa på att ha lite semester då. Och det kan man väl unna dem/han även om jag egoistiskt sett hellre hade sett att han kom hem två dagar tidigare. *ler*


Idag (och imorgon) är jag ledig efter att ha jobbat hela helgen. Har en städdag idag, men brer ut det över hela dagen så att jag inte får så ont. Har dammsugat andra våningen och har i andra rundan tvätt i maskinen nu. Kände efter dammsugningen av fogarna rätt bra och jag känner mig stel o konstig i fötterna. Hoppas inte det innebär att det håller på att samlas vatten i fötterna.    

Har känt mig stel o konstig i fötterna om kvällarna i ett par veckor nu, men det varierar från dag till dag (vad jag gjort) HUR stel o konstig jag känner mig i dem. Fötterna har iaf inte börjat svullna upp ännu och jag kan fortfarande ha mina ringar på mig (även om dem inte sitter fullt lika löst som dem gjorde för mindre än/knappt en månad sedan), så tror inte jag börjat samla på mig så mycket vatten ännu. Hoppas det fortsätter så *ler* Ställde mig på vågen precis. Har ännu så länge gått upp 7 kg. Känns mycket, men vet att i denna veckan är det helt ok, normalt.


Denna veckan ska jag bara jobba tre dagar (onsd, torsd, fred), sedan har jag semester i en vecka. Ska bli väldigt skönt och behövligt. Sedan får jag se vad läkaren säger denna veckan när jag ska träffa honom. Om han sjukskriver mig och gör det direkt, behöver jag ju inte ta av mina semesterdagar.
Jag tänkte låta Milo vara på dagis som vanligt på månd-tisd nästa vecka, dels för hans skull och dels för min skull. För hans skull för att han ska få den där sociala biten han bara kan få på dagis, och för min skull så att jag under åtminstone två dagar på min semester kan vara helt för mig själv och vila och ta det lugnt så mycket jag vill och när jag vill utan att mellan varven underhålla Milo. Sedan kommer min mamma upp på onsdagen och ska sova över tills på fredagen. Ska bli mysigt och roligt.   


Imorgon ska jag träffa läkaren (om det nu inte blir framskjutet för att han blir tvungen att ta ett akut ärende. Har blivet förvarnad av min bm att det kan hända) kl.15:00 och kl.18:30 är det föräldramöte på Milos skola. Då ska Milos farmor ta hand om Milo så länge. Hade varit ännu roligare om det var ett kvartsamtal ist för föräldramöte.. Hade velat veta om Milo gör lika många framsteg på dagis som jag märker att han gör här hemma. Men visst, det kan jag ju få reda på utan att gå på kvartsamtal. *ler*
Han har blivet jätteduktig på färger, veckodagarna, räkna och att prata i allmänhet. Och att säga ifrån när han bajsat. *ler* Synd bara att han inte gör det INNAN han bajsat och att han ännu inte är så intresserad av pottan. Men, det kommer. *ler*

Av Lina - 2 oktober 2011 16:33

Jaha.. Så var man gräsänka då.. Kändes trist att komma hem efter att ha jobbat hela dagen, och inte bli mött av Fredrik.    Och Milo som jag skulle hämta hos sin farmor ville inte följa med hem (till att börja med), utan han ville stanna kvar och fortsätta leka med kusin Erik.. *ler smått*
Nu sitter vi i alla fall här i soffan och är ganska trötta båda två. Milo efter att ha varit o lekt först hos sin farmor och sedan hos sin kusin Erik hela dagen, och jag efter att ha kommit hem från jobb runt 23:20 igår, somnade vid 00:00, och sedan upp strax innan 06:00 idag för att jobba. Blir en riktig soffmysar kväll idag. *ler* Så fort jag fått Milo i säng ikväll ska jag mysa för mig själv i soffan till filmen Avatar (sett den innan men det var ett tag sedan nu och den är ju så bra!) och chips med dipp.    Passa på nu när inte Fredrik är hemma och ha grillchips till dippan för ovanlighetens skull. När vi har chips med dipp när Fredrik är hemma blir det alltid Sourcream and onion chips eftersom att Fredrik inte är så förtjust i grillchips. Jag har alltid tyckt att grillchips är allra godast att ha till den dippan vi brukar köpa (taco), men eftersom att Fredrik inte är så förtjust i dem, har det blivet lätträknat hur många gånger jag ätigt grillchips till dippan, sedan jag flyttade upp hit. *ler* Aja.. Svammel svammel.   

Annars har det funkat under omständigheterna bra, att jobba denna helgen. Är ju fortfarande lite småförkyld, och det är inte helt lätt och roligt att jobba när man är förkyld och gravid på samma gång. Dessutom har jag börjat få riktigt mycket sammandragningar när jag jobbar, nu. Och även om det inte är några onda sammandragningar, så är det väldigt jobbigt då det känns obehagligt, och det inte bara är enstaka sammandragningar, utan efter att ha jobbat ett litet tag  avlöser den ena sammandragningen den andra, så efter ett litet tag har jag sammandragningar i princip nonstop. Och det är jättejobbigt och jag blir jättetrött av det.    Ska träffa läkaren på mvc nästa vecka/veckan som kommer, och jag hoppas verkligen att jag ska kunna bli sjukskriven direkt. För att nu är det ju inte bara foglossning och ischias jag besväras av, utan som sagt även väldigt mycket sammandragningar. Visst, skulle jag nu inte bli sjukskriven känns det just nu som att det inte är någon super stor katastrof, då jag bara jobbar tre dagar nästa vecka, sedan har jag semester hela nästkommande vecka, och efter semestern har jag bara tre veckor kvar att jobba innan jag går på graviditetspenning. Så i värsta fall ÄR det ju inte så lång tid kvar att jobba. MEN, har man både ont och besväras av väldigt mycket sammandragningar, känns dessa veckor VÄLDIGT långa och jobbiga. Så jag hoppas verkligen att jag ska kunna bli sjukskriven.

Blir jag sjukskriven var detta min sista jobbehelg på mer än ett år.. Känns konstigt och ganska skönt, på samma gång. *ler* Men skulle jag nu inte bli sjukskriven har jag bara EN jobbehelg kvar innan jag går på graviditetspenning. Känns bra skumt även det. *skrattar*

Skapa flashcards