Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

Börjar närma sig känns det som

Av Lina - 31 oktober 2011 08:51

Trots att det fortfarande är drygt 2½ månad kvar så känns det som att det är jättenära nu! Visst, 2½ månad ÄR nära, men samtidigt är det ju ändå ett tag kvar. Känns nästan som att det är närmare. Framför allt nu när vi i em. ska titta på en "ny" ("bättre begagnad") vagn i em, och imorgon är det bara 70 dagar kvar till beräknad förlossning..
Vagnen vi ska titta på är en Emmaljunga citycross. Vi har en Emmaljunga edge duo nu, som är i "ganska" bra skick, men jag har aldrig varit helt 100% nöjd med den. Visst, den är stor och stabil, men att den är stor är också en av dem negativa sakerna med den. Det är bra att den är stor, för att man kan ha bebisen i liggdelen längre än i många andra vagnar. Men att den är stor innebär också att den är tung och ganska otymplig. Den är väldigt tung varje gång man ska lyfta den i och ur bilen, och man får ta i rätt mycket när man ska svänga med den när man är ute och går. På raksträckor är den jättebra att köra med eftersom att den är så stabil, men man måste ju svänga någon gång..     Denna vagnen vi ska titta på nu är mindre och lättare att köra, och inte alls lika tung att lyfta, smidigare helt enkelt. Och jag har hört väldigt mycket positivt om den. Känner några stycken som har en sådan, och alla är supernöjda med den. Så nu är det bara att hoppas att den vi ska titta på är lika fin som den ser ut att vara på bilden. Vi kommer dock eventuellt att försöka pruta lite, beroende på i vilket skick den är i klart. Men den är 5 år gammal och dem vill ha 3400 kr för den. En ny kostar runt 7000 kr. Visst, det är mycket som ingår i priset dem satt ut, men 3400 kr är ändå lite överpris för en 5 år gammal vagn som i nypris (dvs helt ny) kostar 7000 kr. Problemet är att ingen av oss är speciellt bra på att pruta, så vi får väl se hur det går.. hehe   
Den vagnen vi har nu är en 05'a, dvs bara 1 år äldre än denna vi ska titta på i em, och vi gav runt 4000 kr för den för runt 3 år sedan.

Imorgon går vi in i en ny månad igen och det är som sagt ovan "bara" 70 dagar kvar till bf.. Inte så konstigt att det känns som att det börjar närma sig med stormsteg nu. Tiden går ju så fruktansvärt FORT! Men denna graviditeten har som ni vet varit ganska jobbig, så att tiden går fort gör absolut ingenting! Visst, sparkarna och buffarna är supermysiga att känna och ligga och titta på, och det är väldigt skönt att för en gångs skull vara "fint tjock", men detta är också det enda positiva med denna graviditeten.   
Går in i v.31 på onsd, vilket innebär att jag då gått 30 fulla veckor och det är 10 veckor kvar till beräknad förlossning. Funderar lite på när det är lagom att börja packa BB väskan? Tror jag börjar när jag gått 35 fulla veckor, dvs när det är 5 veckor kvar till beräknat. Mycket tidigare än så ska väl inte behövas tycker jag.

 
 
Maria

Maria

1 november 2011 07:30

Jag packade två veckor innan BF har jag för mig. Nu gick jag ju över några dagar också, men det kändes lagom! :) Tänk att ni snart är fyra i familjen! Mysmys!

http://mewithpeanuts.blogspot.com

Lina

1 november 2011 09:14

Ja det känns märkligt och mysigt på samma gång att snart vara fyra *ler*

 
Ingen bild

Mamma

4 november 2011 18:20

Ja, tiden den går...två o en halv månad är lång tid
men samtidigt inte eftersom att tiden springer iväg.
När man sen ska iväg o titta på barnvagn så...ja
då märker man el känner man att det börjar närma
sig. Kan tänka mig att ni båda börjar längta lite
extra när ni får se vagnen. Tänk en vagn med *flickrött* = vadå Lycka *ler*
Jisses bara 70 dgr kvar jaja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards