Direktlänk till inlägg 28 oktober 2011

He's coming home!

Av Lina - 28 oktober 2011 18:20

Ikväll kommer Fredrik äntligen hem från Frankrike igen!    Ska jag vara ärlig har jag inte riktigt hunnit sakna honom SÅ mycket ännu, men skulle han ha varit borta i en eller två dagar till, DÅ hade saknaden varit riktigt jobbig. Men visst har jag saknat honom dessa dagar, absolut. Det ÄR ju tomt o trist utan honom, och jag har varit SÅ trött nu dem sista dagarna, så lite avlastning på eftermiddagarna hade absolut inte gjort något. Nu hoppas jag att han inte ska åka iväg dit igen på ett bra tag. Han sa att dem "hotat" med att det eventuellt blir att han får åka dit fler gånger och som nu denna gången vara där i runt 3 dagar, men han sa att om det blir i december får dem ordna någon annan. Då är det ju så pass nära till beräknad förlossning, så han vill inte chansa. Visst, skulle det vara ett par-tre dagar i början av december hade det kunnat vara helt ok för min del, men samtidigt vet man ju aldrig vad som kan hända den sista 1-1½ månaden. Och, jag blir ju inte mindre tung och trött ju längre in i graviditeten jag kommer, så jag kommer ju behöva mer avlastning från honom framöver.

Det har annars fungerat bra här hemma dessa dagarna. I onsdags när han åkte (han körde hemifrån vid 03:00 tiden natten till onsd, så har ju inte träffat honom sedan i tisdags kväll) iväg var jag o Milo nere i Trelleborg hela dagen. Steg upp vid 08:30, och körde sedan ner till Trelleborg så fort vi ätigt frukost. Var i Trelleborg vid 10:30 tiden. Sedan körde vi hem igen vid 19:00. Hade en som alltid mysig och trevlig dag nere hos mammsen o pappsen. *ler* Skönt också att inte behöva vara ensam den dagen iaf. Igår var Milo på dagis mellan 08:30-15:00. Som jag skrev i gårdagens inlägg så passade jag då på och körde och veckohandlade. När jag kommit hem från affären åt jag lunch, och sedan var det soffläge resten av dagen. Var väldigt trött i både kropp och knopp efter shoppingen.

Idag var det en kort dag på dagis för Milo, var där mellan 08:30-12:00. Eftersom att det bara var 3½h idag så har jag inte gjort så mycket här hemma medan han var på dagis. Haft i en runda tvätt, men annars mest bara passat på och tagit det lugnt.
När jag hämtat Milo och vi kommit hem, gick vi ut i trädgården direkt och var där ute i lite mer än en timme. Gick sedan in och placerade oss framför tv'n. Hade bara tänkt sitta där i en timme egentligen, men när jag satt mig ner i soffan kom den enorma tröttheten jag känt dem sista dagarna, över mig igen. Så det blev ett par timmar ist.     Har inte piggnat till något nämnvärt sedan dess, men efter ett par timmar tog jag ändå mig till slut i kragen och stängde av tv'n och så gick vi upp där uppe. Lät Milo leka i sitt rum medan jag hängde upp lite nytvättade kläder i garderoberna. När vi gick ner igen hade klockan inte hunnit bli mer än 15:00, men det fick faktiskt bli tv'n igen för oss båda, och vi har väl inte gjort så många knop någon av oss sedan dess. Jo ätigt kvällsmat så klart. *ler* Försöker begränsa tv tittandet för Milo så mycket det går, men vissa dagar ORKAR jag helt enkelt inte aktivera honom och göra så mycket annat själv, än att sitta vid tv'n o datorn. Så vissa dagar blir det tyvärr rätt mycket mer tv tittande för honom än jag egentligen tycker att han ska ha. Denna graviditet tar knäcken på mig rent ut sagt, vissa dagar.   11 veckor +/- kvar.....   

Aja.. Ska inte gnälla mer. För denna gången..   
Milo har dem två sista kvällarna somnat själv i sin säng utan att jag suttit där med honom. Tidigare har det inte gått att bara gå in o lägga honom och sedan gått ut, för att då har han satt sig upp o kallat på oss direkt, och till slut sprungit upp. Men i onsdags när vi kommit hem från Trelleborg, så när han fortfarande inte somnat om efter att ha somnat i bilen på vägen hem, efter nästan en halvtimme, så tröttnade jag på att sitta där och talade om för honom att han får försöka somna själv nu, men att jag är utanför. Och det fungerade faktiskt!!    Han blev liggandes när jag gick ut, protesterade inte öht. Sedan gick jag upp och kollade till han lite då och då, dels för att se så han somnat och dels för att han skulle veta att jag var utanför som jag sagt. Dem två första gångerna jag kikade in hos honom hade han fortfarande inte somnat om, men tredje gången hade han somnat till slut. Duktig kille!   
Tänkte igårkväll att jag skulle prova låta han somna själv direkt så jag gick upp och la han, gav han den vanliga godnatt kramen, och sa "natti natti snygging, vi ses imorgon. Jag är utanför". Och så gick jag ut. Och minsann, det fungerade finfint!    Hoppas att det ska fungera lika bra när jag lägger han ikväll. Men, han har varit rätt trött hela eftermiddagen och kvällen, så tror inte det kommer vara några problem. *fingers crossed*   

Från det ena till det andra så fick jag ett sms av en arbetskamrat tidigare idag, som sa att det var julfest på Big bowl i Malmö den 15 dec. Blev jätteglad och tackade genast ja.   Kom på efteråt att "oj, den 15 dec är det mindre än en månad kvar till beräknad förlossning".. Drygt tre veckor närmare bestämt.. Men, om inte graviditeten verkar vara på G redan då, så ska det ju inte vara några bekymmer. Får hoppas att det ska vara problemfritt då, för att hade verkligen velat komma iväg på den där julfesten med arbetskamraterna. *ler*

Nu ska jag snart lägga Milo för natten, sedan blir det en kopp kaffe och soffläge i väntan på att Fredrik ska komma hem. Ännu verkar det inte vara några förseningar, så han bör vara hemma vid 22:00/22:30. Hoppas bara jag kan hålla mig vaken tills dess.. hehe   

Imorgon är det 2 års kalas för min brors dotter nere i Malmö kl.12:00, och detta är det enda vi har planerat för denna helgen som det ser ut nu. Fredrik har jour "hela" helgen, går på vid 15:00 imorgon och går av igen kl.22:00 på sönd. Och dem helger han har jour brukar vi inte göra något speciellt eftersom att han måste vara på jobb inom en timme efter det att dem ringt in honom.

 
 
Ingen bild

Mamma

1 november 2011 18:51

Nej, det var ju bara några få dagar denna gången,
så du har kanske inte *hunnit* sakna han så mycket.
2-3 dgr känns ju faktiskt bara skönt vara själv...
sen kommer saknaden
Vi får hoppas att nu när du bara blir *tjockare* och
tyngre o kanske behöver lite avlastning..att han inte
åker iväg något i december.
Härligt läsa att du utnyttjar din ledighet till lite
av varje..vila,vara ute i friska luften med Milo, njuta
framför TVn o lite annat smått o gott*ler* Du måste
ju göra lite av varje..framför allt VILA o spara krafterna
till förlossning och blivande 2 barns mor.
Och *storebror* han gör sina framsteg oxå med att
kunna somna själv..han tänker nog: bäst o sköta sig
nu när snart lillsyrran kommer hahaha
Härligt gumman att du blev bjuden på Julfest med dina
arbetskamrater!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Skapa flashcards