Alla inlägg den 27 september 2011

Av Lina - 27 september 2011 10:38

Vad min kropp ska bråka denna graviditeten!   
I lördags hade Fredriks jobb öppet hus, vilket innebar att vi gick runt på hans jobb i några timmar. Gjorde inget direkt ansträngade, utan vi gick och stod och tittade på maskiner. Det tog inte speciellt lång tid innan mina fogar började bråka. Så till slut gick jag nästan långsammare än min svärfar gjorde, som ändå har ont i och snart ska operera sina höfter. Och den sista timmen (vi var där i ca 4h) svullnade plötsligt mina händer upp och spände rätt ordentligt.   

Igår jobbade jag kväll, och i princip hela kvällen hade jag massa sammandragningar som inte ville släppa trots att jag satte mig ner och vilade en ganska bra stund. Första halvan av kvällen var det inte så farligt, men andra halvan hade jag sammandragningar i princip nonstop. Kändes riktigt jobbigt och obehagligt, det spännde riktigt mycket.   Och den sista timmen var jag GRYMT trött i både huvud och kropp efter alla sammandragningarna.   

Det känns som att jag verkligen skulle kunna behöva den där sjukskrivningen, men nu är jag ju nervös över att Fk. inte kommer godkänna det efter att ha hört från andra att dem är RIKTIGT hårda när det gäller sjukskrivning pga foglossning nu för tiden. Nu har jag visserligen ischias också, men det kommer säkert inte väga mycket tyngre sas. Hade ju varit typiskt om Fk. inte ville godkänna min sjukskrivning nu när jag långt om länge vant mig vid tanken på att bli det och börjat känna att jag nog faktiskt skulle BEHÖVA det..   Prata om att jag kommer ha nedräkning tills jag ska gå hem på graviditetspenningen, om nu inte sjukskrivningen blir godkänd..

Skapa flashcards