Direktlänk till inlägg 17 september 2011

Vill inte gnälla

Av Lina - 17 september 2011 09:54

Under denna graviditeten känns det som att jag inte gjort mycket annat än att gnälla. Jag är trött på att höra mig själv gnälla och jag förstår om andra också är trötta på att jag gnäller. Jag vill inte hålla på och gnälla. Men samtidigt är det väldigt skönt att få gnälla av sig när man är trött och har ont som jag är/har varje dag. Hoppas att det kanske ska bli lite bättre sedan när jag går hemma på graviditetspenning och inte jobbar och sliter på fogarna, och har större chans att vila när jag känner att jag behöver det.

Ibland kan jag känna mig otacksam som inte gör annat än att gnälla. Jag är ju trots allt gravid med vårt efterlängtade och redan älskade lilla mirakel i magen. Det är inte alla som ens kan bli gravida. Men har man ont i fogar både fram och bak så att man varken kan stå, gå eller sitta för länge utan att det gör ont, är det svårt att inte gnälla. Och känner man sig trött i både huvud och kropp varje dag, är det svårt att inte gnälla. Jag har dessutom svårare för att andas denna gången. Känns som att jag andas väldigt tungt, har känt detta dem 2-3 senaste veckorna. Och jag är ändå bara gravid i v.24, började känna av det redan runt graviditetsvecka 21-22. Dvs redan runt v.20-21 enligt barnmorskornas uträkning som ju endast räknar hela veckor. Och dem första veckorna mådde jag ju heller inte bra. Då hade jag inte ont, men mådde illa konstant och var SJUKT trött. Denna graviditeten har alltså minst sagt varit jobbig. Sedan att jag vet att där är dem som har det MYCKET värre under sina graviditeter det vet jag. Men det hjälper ju inte mig.


Känns SÅ tråkigt att redan känna sig trött på att vara gravid.    Jag har ju längtat efter denna graviditeten, och jag vill kunna bara NJUTA av denna graviditeten. Vet ju hur fruktansvärt fort en graviditet faktiskt går, och detta är min sista graviditet. Och tro mig, jag njuter av att känna sparkarna (kanske inte när hon sparkar på en nerv eller blåsan, men iaf..   ), och jag tycker det är supermysigt med denna runda och fina bebismagen. Skönt att för en gångs skull vara stolt och vilja visa upp sin "tjocka" mage ist för att "skämmas" över den. *ler* Så visst njuter jag OCKSÅ även om jag gnäller väldigt mycket och även om jag är trött på att vara gravid redan. Men påminn gärna mig OM jag någon gång skulle få för mig att vilja bli gravid igen, hur jobbig jag tyckte denna graviditeten var och hur fort jag blev trött på att vara gravid. *ler* Det är annars SÅ himla lätt att glömma allt det jobbiga och bara tänka på allt det underbara och mysiga. Tur är väl det om man vill ha fler barn, men både jag och Fredrik är rörande överens om att två barn är fullt tillräckligt!

 
 
Ingen bild

Mamma

17 september 2011 13:32

Inget roligt att du har det såå jobbigt
denna graviditet:(
Kan förstå att det gör ont när du går, står
och sitter för länge.
Har du problem med andningen?..lät ju inget
kul alls...vad beror det på..inte hört
att man kan ha??
Synd att du är trött på att vara gravid redan,
fast kan ju klart förstå dig, för du har
ju några månader till...men du, tiden springer
ju iväg så fort.
Hoppas på det blir bättre sen när du ska
gå hem, då du ju kan vila lite.

Lina

17 september 2011 14:00

Jag tror att hon ligger och trycker mot något andningsorgan. Det är ingen ovanligt när man är gravid, framför allt inte när man ligger på rygg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards