Alla inlägg den 15 september 2011

Av Lina - 15 september 2011 10:30

Jag måste verkligen säga ifrån på jobb om att jag inte klarar av promenader med vårdtagare som sitter i rullstol längre. Enda sedan i tisdags när jag hade en promenad med en vårdtagare i rullstol har jag haft väldigt ont i fogarna fram samt varit stel i ichiasnerven.   Att jag satt still på en trästol mer eller mindre hela dagen på jobb igår när vi hade planeringsmöte hjälpte väl inte till precis..


Skulle ha jobbat idag, ledig imorgon, men jag kände redan sent i natt/tidigt i morse när jag var uppe på toaletten att jag nog får stanna hemma från jobb och vila idag, om jag ska orka/klara av att jobba i helgen. Är som sagt ledig imorgon, så hade först tänkt ignorera att jag har ont i fogarna och känner mig stel i ichias nerven och köra till jobb ändå idag. Men så tänkte jag att med tanke på hur ont det gjorde i fogarna igår när jag på rasten gick ett halvt kvarter (en runda på mindre än fem minuter när man inte har ont..), och hur det kändes när jag var uppe på toaletten i natt, samt när jag gick upp i morse efter att klockan ringt, så hade jag förmodligen känt mig helt handikappad efter mitt arbetspass idag. Och imorgon kan jag ju inte vila speciellt mycket, eftersom att då är ju Milo också hemma hela dagen. Så därför bestämde jag mig för att stanna hemma från jobb idag. Passa på att vila när Milo är på dagis. Så Fredrik lämnade han på dagis i morse, sedan ska jag hämta honom vid den tiden jag skulle ha hämtat honom om jag jobbat idag, dvs vid 15:30. Så har jag hela dagen på mig att bara vila.


Ska jobba hela helgen samt på måndag. På lördag har jag bett om att få kompa en halvtimme, för att vi ska på dop kl.16:00 Om jag inte kunnat kompa hade jag inte varit hemma förens 15:30.. Mindre än en halvtimme på mig att göra mig i ordning och ta oss till kyrkan, mao.. Nu slutar jag 14:30 ist, så då har jag åtminstone 40 min på mig att göra mig i ordning. Rätt stressigt det med, men duschar jag imorgon så att jag på lördag bara behöver platta och snygga till håret samt sminka mig, så går det ju. *ler*


Om två veckor ska vi äntligen på 3D ultraljudet! SOM jag LÄNGTAR!!    Hoppas hoppas att lilltjejen ska vara lika samarbetsvillig som på rutin ultraljudet och hjärtgranskningen, så att vi kan få riktigt bekräftat att det verkligen är en liten flicka i magen *ler* Vi har pratat om att vi ska till Ullared så fort vi fått det bekräftat, men tyvärr får jag vänta ytterligare 2-3 veckor efter 3d ul'et, innan vi kan åka till Ullared, eftersom att Fredrik åker till Frankrike med sitt jobb på söndagen (2/10) och är borta i två veckor. Den som väntar på något gott eller...   

Ovido - Quiz & Flashcards