Direktlänk till inlägg 13 september 2011

Dont like this..

Av Lina - 13 september 2011 16:22

Gillar inte detta alls. Hade EN rullstolspromenad idag, och efter den promenaden sa och säger mina fogar AJ AJ AJ   
Jag har ju fått ett intyg från min bm. om att jag har foglossning och ischias, och att det skulle hjälpa o vara bra om jag kunde få anpassade uppgifter så som mindre promenader och städ. Men hittills har jag inte känt att jag behövt lämna intyget då jag dem 2-3 sista veckorna har fått ganska lugna och bra scheman. Men efter denna promenaden undrar jag om jag inte ska ta det där samtalet med och lämna det där intyget till min chef trots allt. Kan dem inte anpassa schemat så undrar jag om det inte får ta och bli sjukskrivning snart ändå.   

Visserligen känns det som att jag ännu så länge klarar av "vanliga promenader", dvs promenader med vårdtagare som går själv och inte sitter i rullstol (så länge det inte är mer än 1 promenad eller max 2 korta, per dag), men det känns som att det bara är en tidsfråga innan jag inte klarar av det i heller.    Två av mina arbetskamrater frågade mig idag när dem såg hur trött jag var och hur ont jag hade efter promenaden hur länge jag egentligen kommer orka. Det undrar jag själv också just nu.    Om det kommer kännas så här efter "vanliga promenader" också numera, så kommer jag nog inte orka så länge till. Om dem inte kan anpassa mitt schema som sagt.

Men så är problemet att jag VILL JU INTE sjukskriva mig egentligen. Jag VILL kunna jobba fram till november då jag ska gå hem på graviditetspenning. Jag vill kunna jobba fram tills dess eftersom att sedan kommer jag ju vara hemma i mer än ett år, och det känns länge nog bara det. Skulle jag då gå hem på sjukskrivning redan nu i sept eller okt blir det ju ännu längre. Men, sedan vet jag ju att jag i detta läget måste tänka på både mig själv och bebisen i första hand. Mår inte jag bra lär ju bebisen påverkas på något vis den med.

Denna graviditeten är helt klart mycket jobbigare än första.   

 
 
Ingen bild

Mamma

13 september 2011 17:10

Aj aj vad du har det kämpigt just nu
*tösen* min...
..avvakta lite kanske o se..om du får fler
sådana med rullstol så tycker jag du
ska lämna intyget och säga ifrån.
Härligt att du kämpar och försöker..
det uppskattas förhoppningsvis.
Men du måste tänka på din hälsa och
Lillans.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards