Alla inlägg den 10 september 2011

Av Lina - 10 september 2011 10:24

Är så grymt kluven och skulle verkligen behöva en massa åsikter och råd.

Jag vill verkligen gå igenom en vaginal förlossning om det går, pga hela känslan och upplevelsen. Och jag vill ju helst inte föda barn i slutet av december. Det kan inte vara speciellt kul att fylla år "sist" av alla och att fylla år mitt i alla högtidsdagarna kring jul och nyår. Men samtidigt.. Är det verkligen värt att chansa? Med tanke på hur det slutade förra gången och att jag denna gången under hittills hela graviditeten har haft problem med en öm livmoder? En vän till mig sa att hennes läkare sagt att om man har snitt sedan innan är dem extra observanta pga ärr på livmodern, att om man har det kan livmodern brista under en vaginal förlossning, och då blir det akut snitt. Och DET är det absolut sista jag vill vara med om igen. Kanske beror min ömma livmoder på att jag har ett ärr på livmodern, och då är det ju egentligen jäkligt dumt att chansa och ta en vaginal förlossning.. Men samtidigt...... Åh det är så kluvet och svårt!


Samtidigt får jag ju ta Fredriks känslor och åsikter i åtanke också. Han vill ju verkligen inte chansa. Han vill verkligen inte riskera att bli lämnad ensam en gång till när dem i illfart far iväg med mig.. Hade jag inte varit på sjukhuset när det hände, så HADE jag faktiskt kunnat dö.. Det är så Fredrik känner också. Han sa "förra gången kunde du faktiskt ha dött, vill du verkligen chansa o råka ut för det igen? Det  vill inte jag iaf". Och jag håller med honom. Det vill jag ju inte.

Men är riskerna att det ska hända så stora egentligen? Kanske, kanske inte..

Skapa flashcards