Alla inlägg den 7 september 2011

Av Lina - 7 september 2011 16:27

Idag fick jag ett samtal från försäkringskassan. Dem hade äntligen fått papperna från min arbetsgivare om utlåtande om omplacering. Så där nästan 1½ v efter att min chef skickat dem.. Bättre sent än aldrig, eller vad då?   
Men det var inte (bara) därför hon ringde, utan hon ringde för att hon påbörjat mitt ärende, och ville komplettera mina uppgifter lite. Ville veta mer exakt vad för sorts lyft och förflyttningar det egentligen är jag gör, hur ofta jag åker iväg på larm etc. Så jag förklarade så noga och ingående jag kunde, samt att jag poängterade att jag har både foglossning och ischias, och att jag fått detta bekräftat av min bm. Jag flikade även in att jag under förra graviditeten hade havandeskapsförgiftning, så att även om risken är mindre denna gången, så finns ju risken att jag kan få det igen. Tänkte att det kunde vara bra att hon hade det i tankarna också, när hon beslutar om mitt ärende. Var även ärlig och sa att jag hoppas att jag får det godkänt, för att jag tror inte att jag kommer klara av att jobba in i det sista oavsett, som det känns i fogarna just nu, så att jag i så fall förmodligen får prata med läkaren och bli sjukskriven, men att jag ju helst inte vill detta. Så nu hoppas jag bara att chanserna att jag ska få min ansökan om graviditetspenning godkänd, ska vara stora. Håll tummarna! Är skönt att veta att hon påbörjat mitt ärende redan, så förhoppningsvis får jag besked inom en väldigt snar framtid. Men det vet man klart aldrig... Hade varit skönt att veta att/om jag fått det godkänt, då är det nog lättare att kämpa på dem dagar då fogarna bråkar ordentligt.


Övrigt..

Idag var första dagen som Milo inte sovit middag på dagis. Läggningarna kan ta upp mot 30-40 min vissa kvällar när han varit på dagis hela dagen och sovit middag där. Så vi har bestämt oss för att prova ta bort hans sovstund även på dagis. (sover ju inte middag när vi är hemma hela dagen längre, inte gjort detta på lite mer än ett halvår nu, och det fungerar jättebra) Första dagen hade det fungerat jättebra iaf. Han hade hållit igång och varit pigg och glad hela dagen, hade inte somnat något på soffan alls, som dem sa att vissa gjort dem första veckorna efter att dem slutat sova middag. Så nu hoppas vi bara att det fortsätter så, och att han kommer ha lättare för att komma till ro och somna om kvällarna hädanefter. Lär behöva lägga han redan vid 19:00 ist för 20:00 hädanefter, men det gör ju inget. Han behöver all sömn han kan få om han ska orka med en hel dag på dagis utan middagsvila. *ler*

PS. Gick in i v.23 - 22+0, idag! DS

Ovido - Quiz & Flashcards