Alla inlägg den 31 augusti 2011

Av Lina - 31 augusti 2011 08:58

Igår kväll upptäckte jag att sparkarna numera inte bara känns, dem SYNS utanpå magen också!!      Jag har tyckt mig se en eller två små sparkar redan för några dagar sedan, men då var det en sådan liten "upphöjning" när hon sparkade, att jag är osäker på om det var inbillning eller om det verkligen var en spark som syntes utanpå. Men igår fick jag säkert 3-4 st som det inte var någon tvekan om att dem syntes utanpå.    
Men det är väl inte speciellt oväntat egentligen, då jag märkt att sparkarna blir allt starkare för varje dag. Lite roligt att det syns så tydligt så tidigt denna gången dock.    Med Milo började jag ju inte känna sparkarna på allvar förens runt denna veckan. Och det var inte förens ytterligare några veckor in i graviditeten som jag började kunna se dem utanpå, när jag var gravid med Milo. Ändå hade jag moderkakan i bakvägg då precis som nu. Men sedan är också denna lilla donnan rätt mycket livligare än hennes bror var. *ler* Med Milo fick jag bara kanske en spark sedan inget mer, när jag vaknade och gick på toaletten mitt i natten. Denna lilla donnan vaknar till rätt bra varje gång jag vaknar och går på toaletten på natten. *ler* Hoppas inte hon är lika lättväckt sedan när hon är utanför magen.   

Annars.. Har fått ändrat tid till 3D ul'et då Fredrik är i Frankrike med sitt jobb den veckan vi skulle ha varit där. Så det blir några dagar tidigare, ska dit den 30 sept ist för 6 okt. Alternativet hade varit att boka en ny tid 2-3 veckor längre fram, och såå länge vill jag inte vänta.    Så några dagar tidigare lät bättre då. *ler* Ska vara där kl.14:30, sedan ska jag jobba på kvällen.

Skapa flashcards