Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Lina - 30 augusti 2011 10:49

Var på mvc för ett par timmar sedan för att få konstanterat att jag har foglossning och ischias, och för att få papper på detta att lämna till min arbetsgivare (och fk. om det skulle behövas), så att jag förhoppningsvis ska få lite lättare/mer anpassade arbetsuppgifter. Jag vill ju helst inte behöva sjukskriva mig som jag nämnt tidigare, utan jag vill verkligen kunna jobba fram till november då jag ska gå hem på graviditetspenning om allt går som tänkt. Men fortsätter det som nu att jag vissa dagar har 2-3 promenader och ett städ, så kommer jag nog tyvärr inte klara av att jobba så länge. Hoppas att med detta papper där hon förutom att jag har foglossning och ischias, har skrivet att det skulle underlätta för mig om jag får lättare uppgifter så som inte för långa cykel sträckor och för långa (många) promenader, att jag ska få lite mer anpassat schema.

Förutom detta så kände hon även på min mage o livmoder, och den kändes mjuk och fin som den ska. Jag fick även lyssnat på   hjärtljudet    för första gången.    Det var inga problem att hitta dem, hon var så samarbetsvillig så.    154 tydliga och fina slag i minuten dunkade det på.       Riktigt härligt var det att få höra.   
Efteråt sparkade hon på rätt friskt, så hon tyckte nog inte riktigt om att bm var där och tryckte och kände. *ler*

Jag har mycket problem med att jag har ont vid livmodern också, främst om kvällarna. Hon trodde att det bara var ligamenten och som att jag gått för mycket på dagen, men för säkerhets skull skulle vi ta en urinodling ändå för att konstatera att det inte är urinvägsinfektion.

Skönt att ha fått papper på foglossningen och ischiasen iaf.
När jag kom hem ringde jag till fk. för att fråga om dem fått alla mina papper, men det enda hon kunde se var att dem fått in papper och att mitt ärende blivet påbörjat, men hon kunde inte se exakt vilka papper dem fått in. Men eftersom att mitt ärende är påbörjat får man ju anta att dem fått alla papperna, dvs även dem från min arbetsgivare om utlåtande om omplacering. Men hon skulle be en "graviditetspennings handledare" kolla upp det och sedan höra av sig till mig. Känns bra så man vet om man ska behöva tjata på chefen om att skicka papperna eller inte.   

Skapa flashcards