Alla inlägg den 28 augusti 2011

Av Lina - 28 augusti 2011 19:39

Så var långhelgen slut och den gick fort precis som jag var "rädd" för att den skulle göra. I fredags åkte/körde jag och Milo ner till Trelleborg där det var Palmfestivalen. Eller Mikaeli marknad som det hette för några år sedan och som jag tror att det heter i dem flesta Trelleborgares tankar fortfarande. *ler* Hade en himla tur med vädret, det var strålande väder hela dagen.      Fogarna kändes av ganska mycket till och från, men med några sittpauser i mellanåt gick det bra ändå. *ler* Jag fick köpt en söt body där det står "mamma + pappa = mej" på till lillskruttan och ett par söta byxor till. Till Milo köpte jag ett set med byxor o tröja från Adidas med Musse pigg på (100 kr bara!).
Var nere i Trelleborg vid 12:00 tiden och körde hem igen strax efter 20:00. Hade varit smart och tagit Milos pyamas med mig, som jag tog på honom innan jag körde hem, så när jag kom hem var det bara att ta han ur bilen och gå upp och lägga han direkt.

Igår lördag var först jag och Milo på födelsedags kalas på Busfabriken (kika på www.busfabriken.se om du vill veta mer om vad det är för ställe) i Helsingborg, mellan 12:30-15:30. Milo tyckte det var jättekul.    Var riktigt svettig i håret av allt spring och klättrande, när det var dags att köra hem. *ler* På vägen hem körde jag inom en affär och köpte födelsedagspresent till min mamma samt var iväg o tankade. Var hemma ca 16:30. Han landa och ta en snabb kopp kaffe i soffan innan det var dags att göra sig i ordning för nästa fest.. Skulle fira Fredrik och hans mamma. Sådan tur är hade vi festen hos hans föräldrar och dem ordnade i princip allt. Jag känner mig rätt trött och sliten nu för tiden, så det uppskattades. *ler* Men det är synd att påstå att jag var speciellt pigg efter att ha varit på Busfabriken med Milo hela em. Men, det gick bra och var trevligt ändå.    Milo var trött men kunde ändå inte komma till ro och sova där, och jag själv var också väldigt trött och hade ont i fogarna, så jag och Milo körde hem samtidigt som mina föräldrar och morbror med fru och faster med man, körde hem, vid 22:45 tiden. Tror det tog max tre minuter efter att jag lagt Milo i hans säng, så sov han gott. *ler* Jag låg i sängen och läste i tio min innan jag släckte ljuset, men när jag väl släckt ljuset tog det nog inte mycket längre tid än tre min för mig att somna i heller. *ler*   

Idag var det meningen att vi skulle till Bosjökloster på Jakt och fiskemässa, men när vi väl kom dit och såg den lååånga kön in och tittade upp på himlen och såg den väldigt mörka och tråkiga himlen, bestämde vi oss för att strunta i det. I stället körde vi vidare till Mårtenssons bil i Hörby och kikade lite på bilar. Är sugna på att köpa en ny bil, men det blir nog inte på ett par år. Kanske. Man vet aldrig när det gäller Fredrik. *skrattar* Det är i alla fall ist för Passaten vi ska köpa en ny bil framöver. Passaten börjar få några år på nacken (11 år) och vi behöver en bil som kan dra lite mer än Passaten får, om vi ska kunna köpa den husvagn vi vill ha. Husvagn dröjer nog också ett par år innan vi ska köpa en sådan, men som Fredrik sa, det är ju roligt och bra att kolla runt lite innan så man vet vad man ska sikta på sedan när det är dags.    Som det ser ut i nuläget verkar Fredrik vara inne på en Honda CR-V. Provkörde en idag och tyckte båda att det verkar vara en väldigt bra bil, både ergonomiskt att sitta i, och att köra. Och tydligen har den blivet Bäst i test rätt många gånger. Det är en SUV, eller jeep, men Fredrik sa att den känns som en vanlig personbil att köra. Har själv ingen erfarenhet alls av jeepar så om det är bra eller dåligt vet jag inte. *ler* Men, Fredrik tyckte den kändes väldigt bra att köra i alla fall, så helt negativt kan det inte vara.   
Resten av em och kvällen har vi bara varit hemma och tagit det lugnt.

Imorgon är det alltså måndag och en ny vecka igen. Nackdelen med att ha mycket att göra på helgen när man är ledig; helgen går så fruktansvärt fort!
Men, denna veckan som kommer är rätt glassig. Jobbar 16-23:00 imorgon, ledig tisd-onsd, jobbar 16-22:30 på torsd, 16-23 på fred, semester på lörd-sönd. (skulle annars ha jobbat 16-23 på lörd o sönd också, men ska på fest i Trbg för mamma på lörd och ska sova över i husvagnen tills på sönd) Så jag klagar egentligen inte så mycket. *ler* Har som sagt tagit semester på lörd-sönd, och sedan är jag ledig enligt schema nästa månd-tisd, så det innebär att jag är ledig lörd-tisd. Najs!   

På tisdag ska jag till mvc för att min bm ska kolla upp min foglossning och ev. skriva ett intyg av något slag till mitt jobb, vilka rörelser jag pga foglossningen bör undvika. Sedan på em. ska jag till en väninna på lek- och fikaträff. På onsdag kommer min mamma upp hit, hon ska ta hand om Milo medan jag är och får en härlig ansiktsbehandling på en timme i Landskrona (fick presentkort på det när jag fyllde år). Ska bli härligt, har aldrig fått en riktig ansiktsbehandling på en salong någon gång. Känns som att veckan som kommer, kommer gå minst lika fort som denna helgen gjort. *ler*

Nästa måndag ska jag in till KK i Lund för den där hjärtgranskningen jag nog berättat om i tidigare inlägg. Dem ska ju granska lilltjejens hjärta ordentligt eftersom att min mamma har ett hjärtfel som kan vara ärftligt. Hjärtat såg jättefint ut på rutin ultraljudet, så egentligen är jag inte speciellt orolig över hjärtgranskningen, men givetvis är man ju lite nervös ändå. Undrar om dem kommer vara snälla och låta mig se hela bebisen, eller om dem bara kommer leta efter och titta på hjärtat direkt? Hade varit roligt att få se hela lillskruttan, men det viktigaste är ju att dem tittar på hjärtat och förhoppningsvis konstaterar att det ser ut som det ska. *ler*

Ovido - Quiz & Flashcards