Alla inlägg den 25 augusti 2011

Av Lina - 25 augusti 2011 09:12

Igårkväll kände jag dem två första sparkarna mot handen! Uuunderbart!    Roligt att det skedde samma dag som jag nådde ännu en milstolpe i graviditeten - v.21 - 20+0 - halvvägs!   (nästa milstolpe är 25 fulla veckor - då klarar lilltjejen sig med större chans, utanför magen om något skulle hända)   

Jag kände sparken när jag låg i soffan och tittade på tv (det är liggställning som gäller i soffan om kvällarna för mig numera, inte så mkt pga trötthet, utan pga fogarna). Som den facebook nörd man är for jag genast upp och meddelade den härliga nyheten för alla mina vänner på fb.    Sedan nästan direkt efter, när jag lagt mig ner i soffan igen, fick jag ännu en spark mot handen. Myyys!!!      

Annars fick jag äntligen skickat iväg papperna om ansökan om graviditetspenning igår. Nu hoppas jag bara att min chef inte ska dra ut på att skicka iväg papperna om utlåtande om omplacering. Vill ju att min ansökan ska kunna börja behandlas så fort som möjligt. Finns inget jobbigare än att vänta och inte veta, så jag vill ju veta så fort som möjligt om min ansökan går igenom eller inte. Jag hatar att tjata, men jag kommer gå upp och tjata på chefen kanske inte varje dag (som Fredrik tyckte), men var annan dag, tills hon har skickat iväg papperna.

Ovido - Quiz & Flashcards