Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

Måndag

Av Lina - 22 augusti 2011 18:23

Kunde inte komma på någon bra rubrik idag, då det känns som att detta inlägget kommer handla om lite allt möjligt idag, så det fick bli den tråkiga rubriken "Måndag".   



Måndag idag som rubriken lyder, och jag är inne på min andra arbetsvecka efter semestern. Har sagt det förr och säger det igen; fattar inte vart veckorna tar vägen! Det känns skönt att vara igång och jobba igen, men mina fogar är inte så överförtjusta i det tyvärr.   Känner att jag måste få en tid till läkaren på mvc så han kan skriva ett intyg på att jag bör undvika tunga lyft och promenader pga foglossningen, så att jag kan undvika sjukskrivning. Vill ju verkligen inte behöva bli sjukskriven. Vill jobba fram till november då planen är att gå hem.

I övrigt känner jag mig allt mer och mer redo att bli två barns mor, så nu får lilltjejen hemskt gärna kika ut.    Nåja, inte riktigt ännu, men jag längtar allt mer och mer efter att få träffa henne.    Tycker det är så mysigt att känna hennes små sparkar, även om hon med jämna mellanrum lyckas pricka min blåsa, vilket inte är lika mysigt. *skrattar o ler* Pratar mer med henne än vad jag gjorde med Milo när han låg i magen ska erkännas. Tror att det är för att det känns mer verkligt denna gången på det viset att jag nu vet mer vad jag har att vänta mig, vad det egentligen är som ligger i magen och sprattlar. Med Milo var det så himla overkligt och för mig var han "bara en bebis". MIN bebis så klart, men ni fattar kanske hur jag menar? Hade ju inte så stor erfarenhet av barn och små bebisar öht innan jag blev gravid med Milo. Fattade inte riktigt att det var en liten människa, vår lilla alldeles speciella pojke, som låg där i magen. Det var så overkligt som sagt. Känns som att jag hade kunnat svamla sönder detta ämnet hur mycket som helst, så därför lämnar jag det nu.   

I lördags hade jag fullt upp skulle man kunna säga. Först jobbade jag från 07:00-15:00 och var hemma 15:30. Trött och ont i fogarna efter en stressig fm. (em. var lugnare) Kl.18:30 var det dags att köra på tjejkväll hos Jeanette. Vi var 6 tjejer som satt i deras tält och åt och pratade om allt möjligt. Hade riktigt trevligt och mysigt. Dock kände jag ganska fort hur fogarna bråkade, det gjorde ont oavsett hur jag satt på stolen.    Så strax innan 22:00 kände jag att jag fick ge upp för kvällen och köra hem. Klarade inte av att sitta längre. Stå klarar jag ju heller inte av några längre stunder, särskilt inte när fogarna redan börjat göra ont innan, så det hade inte hjälpt mycket att ställa mig upp och stå en stund i jämna mellanrum. Tråkigt att behöva köra hem så tidigt, men samtidigt var jag ganska trött efter att ha varit uppe strax innan tuppen, och dessutom haft en ganska stressig o jobbig fm på jobb, och så skulle jag ju upp tidigt dagen efter också. Så hade inte tänkt stanna längre än till 22:30 i vilket fall som helst. Men känns ändå tråkigt att jag fick köra hem så tidigt då vi hade himla mysigt och trevligt, och det är tyvärr inte alls ofta bara vi tjejor träffas och sitter och äter o pratar.

Helgen som kommer är jag långledig, fred-sönd. På fredag ska jag o Milo köra ner till Trelleborg då det är Palmfestivalen. Återstår att se hur mycket gående och hur många pauser det blir när vi går där bara. *ler* På lördag ska jag o Milo först på kalas på Busfabriken i Hbg för att fira en kompis dotter, och på kvällen ska vi på fest/ha fest hos Fredriks föräldrar, Fredrik och hans mamma ska slå ihop sina födelsedagar på lörd. Ska bli himla trevligt, men lär bli trött tidigt. *ler smått* På söndag blir det nog pizza och filmkväll har jag på känn.   

Nästa helg skulle jag ha jobbat kväll torsd-sönd, men har tagit semester lörd-sönd för att vi ska ner till Trelleborg för att fira min mamma som fyllt 60.

Fullt upp!    Innan jag vet ordet av är det november och jag ska, om allt går som plaberat, gå hemma i strax över ett år...

 
 
Ingen bild

Mamma

24 augusti 2011 09:16

I övrigt känner jag mig allt mer och mer redo att bli två barns mor, så nu får lilltjejen hemskt gärna kika ut.
Dessa dina ord lät ju riktigt härligt*ler*
Du kommer att klara av att vara två barns mamma hur bra som helst...visst i början kan det nog kännas lite jobbigt..men som sagt det fixar du!!
Ja,förstår att det känns riktigt mysig med
att känna dessa små sparkar.
Ja, nu när du vet att det är en liten tjej så är
det ju lättare på något vis att *prata* med
bebisen, som du själv säger mera verkligt.
Lät som att ni hade riktigt trevligt på tjejkvällen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards