Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Första arbetsveckan (nästan) avklarad

Av Lina - 18 augusti 2011 16:17

Så var första arbetsveckan efter semestern (nästan) avklarad. Första dagen kunde ju ha börjat bättre. Vädret var sådär, jag fick ont i fogarna väldigt fort, och jag fick punktering på cykeln. Välkommen tillbaka!   Men sedan resten av veckan har gått och känts bra tycker jag. Haft ont i fogarna klart, men det är inte så att jag inte kunnat uthärda. Känns bra att vara igång och jobba igen och träffa alla goa arbetskompisar.   

Nu är jag ledig imorgon, men sedan ska jag jobba resten av helgen samt på måndag nästa vecka. Börjar ju med min tuffaste vecka så här direkt efter semestern..   

Men efter denna helgen ska jag sedan inte jobba tre helger på raken.. Sweet!    Är ledig enligt schema nästa helg, helgen efter det har jag tagit semester eftersom att vi ska ner till Trellebog och fira min mamma som fyllt 60, och helgen efter det är jag ledig enligt schema. Jag klagar inte..   

Nu på lördag kan man säga att jag har fullt upp. Jobbar först hela dagen, 7-15, sedan på kvällen ska jag på tjejkväll hos en kompis. Ska bli riktigt trevligt.    Kommer dock tyvärr inte kunna vara allt för långvarig på tjejkvällen eftersom att jag ju ska upp innan tuppen för att jobba sedan dagen efter. Men kan ju vara med till 22:00/22:30 iaf. *ler* Hur som helst ska det som sagt bli riktigt trevligt. Vi har tjejkväll allt för sällan. Killarna är mycket duktigare på att se till att ordna "herrmiddag" som dem så fint kallar det. Har nog det 3-4 gånger om året om inte oftare. Vi har tjejträff kanske 1-2 gånger om året. Synd.   

Övrigt då.. Lilltjejen har kommit underfund med att det är väldigt roligt att sparka på mammas blåsa.. På nätterna är det (ännu så länge..) inte så farligt. Går på toa kanske 1-3 gånger/natt, och det är lika ofta som jag brukar springa även när jag inte är gravid. Vissa nätter går jag inte på toaletten alls. Men på dagarna! Ibland flera gånger om dagarna känner jag plötsligt att jag får en rätt ordentlig kick på blåsan, och så måste jag springa på dass.. Skitunge! *ler*   <-- lilltjejen
I övrigt är det väldigt mysigt att vara gravid nu. Ja, om man bortser från foglossningen klart. Men magen är precis lagom stor och jag känner av lilltjejen varje dag. Har känt sparkarna varje dag enda sedan v.17 (har moderkakan i bakvägg), och dem blir bara starkare och starkare och kommer oftare o oftare om dagarna, för varje dag. Mysigt!      

 
 
Katja

Katja

18 augusti 2011 21:54

Hej! Jag har bara känningar i fogarna dagligen, sjuk smärta ibland, som knivhugg, då måste jag ju ligga ner.. Kanske när bebis trycker på? Ânnars så är det smärta jag kan ta.. som känns värt det, en vara o gnällla lite ibland är bra hihi!
Har moderkakan i framvägg jag, men kände första buffen i vecka 16 :O) Magnifikt!
Magiskt!
Kramar o hoppas du inte blir sämre i fogarna o tat lugnt när du kan <3

http://smultronduvan.blogg.se

Lina

18 augusti 2011 22:06

På kvällarna kan jag inte sitta upp i soffan speciellt länge, utan måste lägga mig ner

 
Ingen bild

Mamma

23 augusti 2011 18:52

Ingen jättebra start efter semestern hiii
med att få punktering haha roligare kan man
ha...Inget kul att du har så ont i fogarna..
blir väl tyvärr inget bättre när bebisen blir större.
Ja, att komma in i de vanliga rutinerna igen
och att träffa sina arb.kamrater brukar kännas
bra...tror nog vi alla trivs bäst då..även om
det är skönt att vara ledig.
Låter som att du har fullt upp den närmaste
tiden.
Härligt höra dina goa upplevelser med lilltjejen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards