Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Lina - 13 augusti 2011 10:10

Med lite blandade känslor inser jag att semestern nästan är slut nu. Ja på sätt och vis är den redan slut, är ledig denna helgen enligt schema, så egentligen tog semestern slut igår och idag och imorgon är jag "bara" ledig. Låter bättre med semester.   
Det ska bli skönt att komma igång och arbeta igen och komma in i lite mer normala och vanliga rutiner igen och att träffa alla arbetskamraterna. Men, en veckas semester till tycker man nog aldrig hade skadat oavsett hur lång semester man haft.   

Med lite blandade känslor inser jag även att det bara är drygt 3 månader kvar att jobba innan jag, om allt går som planerat, ska gå hem på graviditetspenning (som det heter nu för tiden. När jag var hemma när jag var gravid med Milo hette det havandeskapspenning) och sedan inte jobba mer på mer än ett år. Jag är rätt trött om dagarna fortfarande, och har fortfarande problem med fogarna och ischias, så på det viset ser jag fram emot och längtar efter att få gå hem. Men samtidigt känns det tråkigt och vemodigt att veta att jag from. november inte ska jobba mer öht på mer än ett år. Kommer sakna mitt arbete och mina arbetskamrater väldigt mycket känner jag. Har inte bestämt mig för hur länge jag egentligen ska vara hemma med lilltjejen. Milo började på dagis när han var typ 1 år och 1 vecka gammal. Känner att det egentligen är lite för tidigt för ett barn att börja på dagis, så skulle vilja vänta med att sätta donnan på dagis tills hon är 1½ år egentligen. Så det blir väl kanske att jag är hemma med henne tills hon är 1 år och 3 månader, och Fredrik i tre månader. Fast är tveksam till om Fredrik skulle klara av att vara hemma i tre månader utan att klättra på väggarna.. haha    Jaja, vi får se hur vi gör.
Har även funderat på om jag det sista halvåret innan jag ska börja jobba igen, ska gå in och jobba mina helger. Fast, det räcker nog med dem tre sista månaderna... *flinar*       Jaja, det är ju inte som om att jag måste bestämma mig nu på direkten. *ler*


Nu har det gått ett par dagar sedan vi fick reda på att det troligtvis är en liten tjej som gömmer sig i magen. Som jag sa till Fredrik igår kväll, att "det känns konstigt att kunna kalla bebisen för hon redan". *ler* Med Milo fick vi ju inte reda på att "han var en han" förens i v.32 *ler* På första ul'et ville han absolut inte visa upp sig. *ler* Tror visserligen att det berodde mycket på bm'an som gjorde det ul'et. Hon gjorde verkligen bara det hon skulle göra sas och ingenting annat, gjorde inga ansträngningar öht att försöka få han att visa upp sig, trots att vi sa att vi gärna ville ha reda på könet. Aja, det kan ju kvitta. *ler*
Jag tycker att det känns konstigt på något vis att det är en liten flicka i magen ska erkännas. Tror att jag hade ställt in mig på en pojke mer än jag trodde, och sedan är det väl så att har man redan en pojke sedan innan är det lättare att tänka sig in i att det är en pojke till, än att det är av det andra könet. Förstår ni hur jag menar? Ska hur som helst bli roligt och underbart att få en liten prinsessa i familjen. Som en bekant till mig sa "jag har en prins och en prinsessa, detta måste göra mig till drottning". hihi    Men det kommer nog vara annorlunda med en flicka. Nu kan man ju pojkar sas. *ler* Har mycket spännande saker att se fram emot helt enkelt.   

Skapa flashcards