Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Lina - 11 juli 2011 11:04

Igår jobbade jag mitt sista kvällspass innan semestern. Nu har jag bara tre dags pass (7-15) kvar, sedan är det äntligen SEMESTER!!!    SOM jag längtat efter denna semestern! Har nog aldrig längtat efter en semester så mycket som denna. Känns lite "dumt" att säga så, för att det känns som att "vad då, trivs du inte på ditt jobb eller?" Men JO, det gör jag. Jag trivs jättebra med mitt jobb. Men som jag  skrivet tidigare så har jag ju hittills inte mått så där jättebra av min graviditet. Dem första veckorna, från runt v.7 (var i runt v.5 när jag testade positivt med graviditetstest) till runt v.10 mådde jag illa KONSTANT, spydde varje morgon, hade väldigt mycket problem med yrsel, och var extremt trött. I v.10 fick jag utskrivet Lergigan comp mot mitt illamående, och sedan dess har illamåendet blivet mycket bättre. Jag fortsatte kräka på morgnarna i runt en vecka till efter att jag fått tabletterna, men illamåendet försvann i princip helt iaf. Den extrema tröttheten tror jag försvann runt v.11
Jag är nu i v.14, går in i v.15 imorgon, och dem 2-3 sista veckorna har jag mått helt ok, men ändå inte helt bra. Har fortfarande problem med illamående till och från, även om det inte är alls lika jobbig eller ihållande illamående som dem första veckorna, jag är fortfarande ganska trött om dagarna, och jag känner mig allmänt.. "Kymig" tror jag är rätt ord. Har dessutom börjat kräka ibland på morgonen igen. Har kräkt två gånger på tre dagar nu.   
Ja.. Så som ni kanske förstår så är anledningen till att jag längtat SÅ efter denna semester, att jag verkligen BEHÖVER den där semestern nu *ler* Fyra veckors semester.. Ska bli väldigt skönt och behövligt. *ler*   

Nu på fredag är alltså min sista arbetsdag innan semestern. Jag skulle egentligen ut och äta med jobb på kvällen där, men jag har faktiskt bestämt mig för att "hoppa av". Hade glömt att Milo är hos mina föräldrar då, mao. vi är barnfria! Och, då känner jag att jag faktiskt vill spendera min kväll tillsammans med min älskade make i stället, när vi för en gångs skull är barnfria en hel kväll. *ler* Det är dessutom karneval i Landskrona, och det är ju både lättare och roligare (nåja, roligare är kanske att ta i men..) att gå på karneval utan att ha en barnvagn att försöka ta sig igenom folkmassan med. Och, med tanke på hur mycket folk där brukar vara, vill vi helst inte att Milo ska få springa omkring själv, så vi hade fått ha han i vagnen hela tiden, och det kan ni ju säkert tänka er vad han skulle tycka om det... *ler*
På lördagen ska vi ner till mina föräldrar i Trelleborg, vi och Fredriks föräldrar. Mina föräldrar bjuder på grillkväll, och vi ska ha husvagnen med oss för att slippa köra hem mitt i natten. Även om jag inte dricker något, så är det ju skönt att slippa köra hem mitt i natten. Ska bli himla trevligt och mysigt. Hoppas bara att vi har vädret med oss.

Andra helgen på semestern ska vi på bröllop. Tredje och sista för detta året. *ler* Vi själva firar dessutom 5 årig bröllopsdag på fredagen, den 22 juli. Tänk att vi redan varit gifta i 5 år! Tiden går fort! Har pratat om att gå ut och äta och gå på bio. Men det hänger på om vi lyckas fixa barnvakt eller inte.
Måndagen efter ska vi åka till Kolmårdens djurpark med dem vi ska på bröllop hos, där vi ska stanna i.. Tre dagar tror jag det var? Ska i alla fall campa. Ska bli himla mysigt. Tror att jag lyckats övertala maken att köra till Ullared också under semestern..    Men det blir nog inte förens sista semester veckan då vi varit på ultraljud och förhoppningsvis fått reda på om det är en liten flicka eller pojke som gömmer sig i magen. *ler* Vad vi mer ska göra under semestern är inte helt bestämt. Har pratat om att kanske köra ner till Trelleborg och campa på Dalabadet ett par dagar. Har aldrig campat där, och så blir det ju ett par dagar då man kan umgås med sina kära föräldrar.      

Nu har jag berättat vad vi ska göra lite "framåt i tiden". Kanske ska berätta om helgen som var, också?   
I fredags hände väl egentligen inte så jättemycket. Jag var först nere i Trelleborg och lämnade Milo hos mina föräldrar. Han skulle sova över där en natt. Det var enda sättet för oss att ordna barnvakt då jag skulle jobba på kvällen och Fredrik skulle på svensexa. Jag var hemma vid 23:30 som jag alltid är när jag jobbat kväll, och Fredrik kom faktiskt hem bara runt en kvart senare. Han hade haft jätte trevligt och roligt på svensexan, men mådde inte riktigt bra så han orkade inte vara kvar längre än så. Det var tänkt att jag skulle komma och hämta honom, men han fick skjuts hem av någon annan. Väldigt uppskattat för min del då jag dels var trött efter att ha jobbat hela kvällen och dels för att jag själv skulle upp vid 08:00 dagen efter för att gå på möhippa.
I lördags skulle jag egentligen ha jobbat kväll, men hade alltså lyckats byta bort mitt pass, så att jag kunde vara med på möhippan hela dagen och kvällen. Skulle jag jobba hade jag ju bara kunnat vara med till runt 14:00, vilket hade känts lite tråkigt. Så jag är jätteglad att jag lyckats byta bort den. Dessutom innebar det ju även att jag slapp jobba fyra kvällar på raken.   
Vi hämtade den blivande bruden runt 09:30. Började dagen med att köra in till Helsingborg där hon först skulle få spela in en låt. Hon skulle sjunga "Tusen och en natt" med Charlotte Perelli. Hon uppskattade inte uppdraget till att börja med, men när hon väl kommit igång erkände hon att det faktiskt var rätt roligt.    Efter inspelningen satt vi i stadsparken och åt pastasallad och hade det riktigt mysigt. Kl.13:00 var det dags att dansa salsa på "Impulse". Det var rätt roligt, men mina fogar sa tyvärr ifrån rätt fort, så jag kunde bara vara med en liten stund.    Han som visade upp dansen var tyvärr mer intresserad av att visa upp sig själv än att lära ut dansen. Han var svensk mästare och antar att han var ganska stolt över det.. Men, det var roligt att prova på ändå.    Påminner en hel del om zumban. Nu fick jag i alla fall svar på om jag ska kunna börja träna zumba igen under graviditeten eller inte.. Blir inte så mycket med det tyvärr, inte om fogarna fortsätter som dem gör nu, iaf.   
Efter salsan duschade vi och gjorde oss i ordning där, innan vi sedan körde till Ottarps scout stuga (som inte ens ligger i Ottarp, utan närmare Ekeby och Kingelstad..) som vi fått låna, där vi sedan var resten av dagen och kvällen. Vi spelade spel, bruden fick svara på en massa frågor vi skrivet ihop, och vi åt fondue och satt och pratade och hade riktigt trevligt och mysigt. Jag fick ett kraftigt blodtrycksfall under kvällen som var rätt otäckt, men annars var kvällen trevlig som sagt. *ler* Jag är glad att jag satt ner när jag fick blodtrycksfallet, annars hade jag nog svimmat kändes det som..    Men det gick över rätt fort igen sådan tur är. Körde hem ca 23:30. Började vi "sova trött" redan vid 21:30, men det kändes som lite väl tidigt att köra hem då. *ler*
Igår söndag var det jobbedags på kvällen igen. Hade ett lugnt schema, så det var skönt så där sista kvällspasset innan semestern. *ler*

Idag händer inte så mycket mer än att jag är ledig. Var ute i trädgården tidigare, men sedan började det regna tyvärr, så om inte solen kikar fram igen mer idag, blir det inomhusaktiviteter resten av dagen. Får hoppas att solen kikar fram igen, Milo blir så fort rastlös när vi är inne en hel dag. Jag är ledig imorgon också, och då ska jag köra ner till Trelleborg och lämna Milo där han ska vara resten av veckan. Dagiset har sommarstängt och ingen av oss har semester. Känns inte helt bra att lämna bort Milo så mycket som det tyvärr blir denna månaden, men, sådan tur är stormtrivs han hos mina föräldrar, och mina föräldrar tycker bara det är roligt att passa honom.      

Nej nu börjar magen kurra ordentligt; Lunchtajm!

Ovido - Quiz & Flashcards