Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Lina - 19 juni 2011 16:03

Så var det söndag igen och min lediga helg är snart över för denna gången. Men jag klagar egentligen inte så mycket, för att om bytet på jobb går igenom kommer jag vara ledig hela nästa helg också.    Vi ska på bröllop på fredag och på lördag har jag semester. Och så söndagen är då bortbytt (om det godkänts). Även om bytet av någon anledning inte skulle gå igenom är jag ju ändå ledig fred-lörd och jobbar bara till kl.15:00 på söndag, så det känns helt ok ändå.   


Veckan som kommer bjuds mest på jobb känns det som. Ska jobba 7-16 imorgon, 7-15 tisd-torsd. På fredag är jag alltså då ledig, och kl.14:00 börjar bröllopet. Det är ett barnfritt bröllop så Milo får fira midsommar med sin farmor och farfar detta året. Har han säkert inget emot.    Ska erkännas att det ska vara rätt skönt att inte behöva se efter Milo på bröllopet. Man kan ju faktiskt slappna av på ett helt annat sätt när man inte behöver se efter sitt barn på samma gång, så är det ju. Är glad att jag fick semester på lördagen, inte så kul att behöva tänka på att jag ska upp innan tuppen dagen efter bröllopet. Då hade jag inte kunnat slappna av lika mycket ändå, med eller utan Milo att se efter.


Vad har egentligen hänt denna helgen då? Vi var på Centersyd igår och inhandlade bla lite saker till toaletten där uppe som vi relativt nyligen invigt. På eftermiddagen var vi en liten sväng hos Fredriks syster och "snusade på nytillskottet" i deras familj. En liten Maja som efter 14 dagars övertid äntligen kikade ut den 16 juni. *ler* Riktigt söt är hon! Och MASSA mörkt hår! *ler* Eller liten och liten, hon var minsann större än Milo var när han föddes. *ler* Men å andra sidan så föddes Milo bara en dag efter beräknat datum (med igångsättning pga havandeskapsförgiftning). Hade jag också gått över två veckor med honom vill jag knappt veta hur stor han hade varit! haha    Men, hon vägde strax över 4,3 kg (Milo vägde 4,3 kg precis. Så hon var inte mycket större), och även om det kanske låter rätt mycket, så var hon ju så LITEN ändå. Sötnos var/är hon. *ler*   På kvällen trotsade vi vädret och grillade. Det blev grillspjut med potatisgratäng (färdigköpt) och kokt sparris. Mums!

Idag har jag varit rätt trött hela dagen så idag har jag mest bara tagit det lugnt och lekt med Milo. Jag somnade på soffan i förmiddags, och det som hände precis innan jag vaknade igen har jag aldrig varit med om tidigare, och det var faktiskt riktigt otäckt.    Precis innan jag vaknade "på riktigt" så drömde jag att jag vaknade och satte mig upp på soffkanten, och gick förbi Milo som satt på golvet och såg på filmen "Bilar", och in på toaletten. Sedan upprepade denna proceduren sig säkert 4-5 gånger innan jag till slut vaknade på riktigt. Det kändes som om jag var med om en "out of body experience". Riktigt otäckt!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards