Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

Torsdag 16 juli

Av Lina - 16 juni 2011 16:34

Ingen spännande rubrik kanske, svårt att komma på bra rubriker tycker jag. *ler* Tänkte i alla fall försöka mig på en uppdatering av bloggen, första "riktiga" inlägget.   


Sitter ute på altanen och skriver, vi har äntligen blivet färdiga till att skaffa en ordentlig parasoll. Förut kunde man inte sitta här ute utan att svettas ihjäl så fort det blev över +22 grader. Nu är här nästan riktigt behagligt.   Det är visserligen inte SÅ varmt idag, men ändå runt 22 grader i solen.


Skulle jobba till kl.15:00 idag men mådde inte bra så körde hem en timme tidigare. Var redan klar med mitt "schema" då, så kändes bra att ha gjort klart det iaf. Har haft en trevlig tjej bredvid mig idag som ska jobba hos oss i sommar. Känns lite konstigt att ha någon bredvid sig som man ska försöka "lära ut". Är inte så van vid det, bara andra gången sedan jag började i hemvården. Men det gick bra.    Tjejen som gick bredvid mig hade ingen erfarenhet av vården sedan tidigare, men var väldigt duktig ändå. Var inte rädd för att hjälpa till. hehe, det känns fortfarande väldigt konstigt i mellanåt att säga saker som "hos oss" och att jag "är en av dem fasta personalen". *ler* Har varit fast anställd i ett år nu den 1 juli, och det känns ändå fortfarande konstigt och overkligt i mellanåt. *ler* Efter så många år som timanställd och halvt arbetslös känns det väldigt konstigt att äntligen vara fast anställd även efter ett år. *ler* Men väldigt skönt och tryggt. Är oerhört glad över att vara en av dem idag ganska få, som har ett fast arbete att gå till. Men det tog ju också en del år efter att jag tagit studenten.. Bättre sent än aldrig, eller hur var det?   


Imorgon är det fredag igen. Förstår inte vart veckorna tar vägen? Först suckar man och "beklagar" sig över att helgen redan är över och att det är måndag IGEN, men sedan helt plötsligt är det fredag IGEN, och det är helg igen. Förra helgen jobbade jag dock hela helgen, så det var ju ingen direkt "helg" för min del. Men denna helgen är jag ledig. Skönt.   Nästa helg vankas det bröllop. Bröllop 2 av 3 som vi ska gå på denna sommar. *ler* Bröllopet äger rum på själva midsommarafton. Mysigt med ett midsommarbröllop.    Jag skulle egentligen börja jobba kl.07:00 på midsommardag, men har tagit semester. Hade inte varit roligt att behöva stiga upp kl.05:40 dagen efter att man varit på bröllop.    Går bytet igenom, är jag även ledig på söndagen. Hoppas hoppas, hade varit skönt.    Skönt att vara ledig två helger på raken. Kommer dock sedan jobba två helger på raken (om bytet går igenom), ska jobba för en arbetskamrat den 2-3 juli (hon som ska jobba för mig den 26:e och sedan den 9 juli), 07:00-14:00, och sedan min egen helg helgen efter det. Kommer dock vara ledig på lördagen på min helg (åter igen; om bytet går igenom), så det blir ju inte två hela helger i så fall. Och sedan går jag på semester i 4 veckor den 18 juli. På sätt och vis den 16 juli eftersom att jag är ledig den helgen, men officiellt går jag ju inte på semester förens på måndagen. Ska bli skönt med fyra veckors semester iaf.   


Nu kom guben min hem från jobb och efter att ha storhandlat, så får väl avsluta för denna gången och hjälpa honom in med påsarna.

 
 
Ingen bild

Lena T

17 juni 2011 17:10

Härligt va att ha en bärbar dator, så att
du kan sitta ute oxå och blogga?
Förstår din känsla mycket väl när du håller
på att lära upp något...att du äntl.har en
fast tjänst.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 27 juni 2013 08:52

hehe, jodå, jag gör mer än bara tränar nu för tiden, men jag ska erkänna att träningen och viktminskningen ÄR en väldigt stor del av mitt liv just nu. Därför blir denna bloggen lite "lidande" just nu när jag är så fokuserad på träningen och viktminsk...

Av Lina - 1 juni 2013 16:03


    Jag vet inte hur många som egentligen läser min blogg eftersom att jag nästan aldrig får några kommentarer, men jag väljer att uppdatera den ändå.          Mitt liv har den senaste tiden mestadels handlat om min viktresa, något som n...

Av Lina - 16 maj 2013 13:16

Mitt liv just nu består mest av träning, jobba och att mysa med barnen. Och detta känns väldigt bra.          Jag har varit tillbaka på jobb i ca 1,5 månad nu, och det känns jättebra. Det är väldigt skönt att vara igång och jobba igen, ha lit...

Av Lina - 29 april 2013 13:15


    Idag när jag o Fredrik var på Väla gick vi in på Desigual för att jag ville se om där fanns någon snygg klänning jag kunde ha som "målviktsklänning". Som vanligt hade dem många snygga klänningar men inte så många som jag kände wow DEN var ri...

Av Lina - 22 april 2013 10:10

Nu är Mira inne på sin andra inskolningsvecka på dagis. Hon hade förmodligen bara behövt en vecka egentligen, men vi valde att ta två för att vara på den säkra sidan med sjukdomar o allt.     Trots att det är hennes andra vecka nu tycker jag fo...

Ovido - Quiz & Flashcards